۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶

واکنش مایلی‌کهن به برکناری دایی

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس خطاب به مدیرعامل پیشین این باشگاه گفت: هواداران میلیونی پرسپولیس چقدر باید هزینه قهرمان ملی را بپردازند؟ آیا قهرمان ملی باید به همه توهین کند؟
کد خبر : ۱۹۵۹۴۱
صراط: محمد مایلی‌کهن در واکنش به برکناری علی دایی از سمت سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در کل با این طور عمل کردن مخالفم. استنباط من این است که مبادا پرسپولیس از چاله به چاه افتاده باشد. احساس خطر می‌کنم از اینکه دست یکسری دلال‌ها که کاملاً آنها را می‌شناسم در باشگاه پرسپولیس بازتر شود.

وی افزود: قطعاً مسئولان باشگاه پرسپولیس می‌توانستند راهکار مناسب‌تری برای برخورد با کادر فنی این تیم اتخاذ کنند. آنها می‌توانستند مربی و سرمربی تیم را موظف کنند که هر روز در باشگاه حاضر شده و ضمن بررسی شرایط تیم خود و حریفان و مهیا کردن تیم، ناهار خود را صرف کرده و در ادامه به محل تمرین تیم بروند. نباید اینطور می‌شد که سرمربی تیم فقط روزی یک ساعت تا یک ساعت و نیم سر تمرین حاضر شود آن هم گاهی اوقات با لباس شخصی.

مایلی‌کهن با تأکید بر اینکه مربیان پرسپولیس در این باشگاه ساعتی 500 هزار تومان پول دریافت می‌کردند، گفت: سرمربی باید برای تیم وقت بگذارد و نباید به‌گونه‌ای عمل باشد که در همان یک ساعت و نیم تمرین هم با لباس شخصی حاضر شده و کار چندانی انجام ندهد. همانطور که گفتم باشگاه می‌توانست راهکارهایی برای مدیریت کادر فنی پیدا کند که متأسفانه اینطور نشد.

وی در واکنش به اظهارات علیرضا رحیمی در بخش خبری ساعت 14:30 شبکه خبر گفت: من دیدم که در این بخش خبری آقای رحیمی از قهرمان ملی حرف می‌زد و اینکه آقای سیاسی از کجا آمده است. من یک سؤال دارم، آقای رحیمی تازه فهمیده سیاسی فوتبالی نیست و یا عکس با لباس ورزشی ندارد؟ در همین چند ماه گذشته آقای رحیمی با آقای سیاسی و یا آقای سیاسی با آقای رحیمی 200 عکس کنار هم انداخته‌اند. آقای رحیمی چرا الان اعتراض کرده و می‌گوید که آقای سیاسی فوتبالی نیست؟ چرا آن زمان حرفی نزد؟

مایلی‌کهن گفت: آقای رحیمی! از شما بعید است که بخواهید عوام فریبی کنید. هواداران میلیونی پرسپولیس چقدر باید هزینه قهرمان ملی را بپردازند؟ قهرمان ملی در قبال این هواداران چه وظیفه‌ای دارد؟ آیا او وظیفه‌ای نسبت به آنها ندارد. آقای رحیمی بس کنید!

وی افزود: قهرمان ملی باید به همه توهین کند، از دربان باشگاه گرفته تا مربی و بازیکنان؟! چون سرمربی تیم پرسپولیس قهرمان ملی است دیگر افراد حقی ندارند؟ چون ایشان قهرمان ملی است دیگران حق نفس کشیدن هم نباید داشته باشند و اظهارنظر کنند؟! بس کنید آقای رحیمی!

مایلی‌کهن اضافه کرد: آقای رحیمی!‌ قهرمان واقعی هواداران پرسپولیس هستند که در بدترین شرایط تیم را دوست دارند و از آن حمایت می‌کنند. آقای رحیمی! شما از کسی به عنوان قهرمان ملی یاد می‌کنید که با وجود مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس و بدهی‌های کلان این باشگاه حاضر نشد حتی یک ریال از مبلغ قراردادش کم کند. آیا این قهرمان ملی که شما از آن به عنوان اسطوره یاد می‌کنید، حاضر شد به خاطر هواداران از رقم قراردادش کم کند؟

وی در ادامه با طرح این پرسش که علیرضا رحیمی به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس حکمش را از کجا دریافت کرده و چطور مدیرعامل شده است، به تسنیم گفت: آقای رحیمی با انتخاب اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس مدیرعامل این باشگاه شده و باید مجری مصوبات هیئت مدیره باشگاه باشد. از ایشان که فردی سابقه‌دار در مدیریت ورزشی است این اظهارنظرها بعید است.

مایلی‌کهن یادآور شد: مگر آقای رحیمی سال گذشته توانست بر خلاف مصوبات هیئت مدیره باشگاه سپاهان عمل کند؟ در آن زمان آقای رحیمی اعتقاد داشت که آقای کرانچار باید برکنار شود اما هیئت مدیره سپاهان با نظر ایشان مخالفت کرد و تاکید داشت که این مربی باید همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.

سرمربی پیشین تیم ملی در ادامه خطاب به علیرضا رحیمی، مدیرعامل پرسپولیس گفت: آقای رحیمی! شما مدیرعامل پرسپولیس هستید و باید مجری مصوبات هیئت مدیره باشید. چرا آن زمان که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شدید نگفتید که حمید رضا سیاسی، ورزشی نیست. چرا الان از این مسائل یاد می‌کنید؟

وی افزود: از آقای رحیمی تعجب می‌کنم. آن علیرضا رحیمی که می‌شناختم اینطور نبود. چطور آقای رحیمی در محل تمرین تیم حاضر شده و به اینکه سرمربی با لباس شخصی در تمرین حضور یافته واکنشی نشان نداده است؟ چرا ایشان نتوانست یک بار بگوید بالای چشم سرمربی ابروست؟ این همه هواداران پرسپولیس خون به جگر شدند، چرا آقای رحیمی این مسائل را ندید؟

مایلی‌کهن با طرح این پرسش که نمی‌داند چه اتفاقی در زمان مدیریت رحیمی در باشگاه پرسپولیس رخ داده است، گفت: آقایان می‌گویند بخش خصوصی بیاید و در ورزش سرمایه‌گذاری کند. آنها می‌خواهند بخش خصوصی بیاید پول بدهد و هیچ حرفی نزند و هیچ حقی نداشته باشد. آخر کدام آدم عاقلی چنین کاری می‌کند؟!

وی خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم آقای هدایتی پولش را از کجا آورده اما باید بگویم ایشان هم در فوتبال خدمت کرده است. آقایان فردی چون هدایتی را می‌خواهد که فقط بیاید سرمایه‌گذاری کند و خودشان هر کاری خواستند انجام دهند و او هیچ حرفی نزند.

سرمربی پیشین تیم ملی با تاکید بر اینکه نوع تصمیم‌گیری هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس خوب نبوده است، گفت: به هر حال همه می‌دانند هیئت مدیره بالاتر از مدیرعامل است و مدیرعامل اگر نمی‌خواهد مصوبات را اجرا کند باید استعفا کند و اگر تمایلی به اجرای مصوبات هیئت مدیره ندارد به صورت اتوماتیک‌وار برکنار شده است.

مایلی‌کهن تأکید کرد: تا جایی که من می‌دانم اسپانسرها نزدیک به 12 میلیارد تومان تا به امروز به باشگاه پرسپولیس داده‌اند که از این مبلغ 9 و نیم میلیارد تومان به بازیکنان و مربیان پرداخته و بقیه آن هزینه تیم شده است. شما چطور می‌گویید اسپانسر در این مدت به باشگاه کمک مالی نکرده است؟! آقای رحیمی! شما را آوردند که از بدهی‌های باشگاه کم کنید یا به آن اضافه کنید؟!

وی در پایان گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرد: آقای رحیمی! شما بدانید هیچ‌کس مانند دایی دشمن خودش نیست. در این زمینه اگر لازم باشد در آینده مطالبی را عنوان خواهم کرد.


منبع: تسنیم