۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵

نظر اکرمی درباره قانون حجاب

نخستین کسی که بی‌حجابی را در جامعه به وجود آورد ابلیس است و بر اساس آیات قرآن پوشش، مصونیت و منزلت می‌دهد که باید ما هم به دنبال ترویج حجاب و عفاف در جامعه باشیم.
کد خبر : ۱۹۶۰۷۸
صراط: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: ظرف چند سال اخیر اراده جدی در زمینه اجرایی کردن آن وجود نداشت.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین کسی که بی‌حجابی را در جامعه به وجود آورد ابلیس است و بر اساس آیات قرآن پوشش، مصونیت و منزلت می‌دهد که باید ما هم به دنبال ترویج حجاب و عفاف در جامعه باشیم.

اکرمی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به ستاد امر به معروف فرمودند که به پسران و دختران بد حجاب فقط تذکر بدهید و گذر کنید و نایستید که ببینید می‌گوید چشم یا به تو چه ارتباطی دارد، ولی متاسفانه ما از همین امر به معروف هم مضایقه می‌کنیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: امربه معروف ابلاغیه نمی‌خواهد بلکه اراده و ایمان می‌خواهد و بدانید که اراده عمومی، اقتصاد، فرهنگ و عزم عمومی و مدیریت جهادی همه با هم هستند و در کنار هم معنا می‌شوند.

وی بیان کرد:در اخلاق و فرهنگ300معنا وجود دارد که بر این اساس فرهنگ باید از خانه آغاز شود و نباید تمام کار‌ها را به آموزش و پرورش محول کرد بلکه این وظیفه پدر و مادر است که تاثیرگذار باشد و دیگران همانند آموزش و پرورش، آموزش عالی و سپس رادیو و تلویزیون عاملان اصلی ترویج فرهنگ کشور هستند.

اکرمی با بیان اینکه تمامی سازمان‌ها در زمینه فرهنگ دخیل هستند گفت: دولت، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات و وزارت ارشاد وسایر دستگاه‌ها و مسئولان در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی وظیفه دارند که دست به دست هم دهند تا بتوانند سبب ترویج فرهنگ ناب محمدی در جامعه شوند.
منبع: تسنیم