۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
پروژه لانه زنبور چیست؟

داعش چه سودی برای آمریکا داشته است؟

داعش تنها با حمله به موصل چند صد میلیون دلار برای آمریکا درآمدزایی کرده. همچنین حجم جنایات آنها باعث شده تا اسراییل ادعا کند فقط ده درصد کشتارهای منطقه را این رژیم انجام داده است.
کد خبر : ۱۹۶۲۰۹
گروه سیاسی صراط - سال ها پس از شکل گیری القاعده که زمانی غرب به شدت مشغول تبلیغ آن به عنوان چهره واقعی اسلام بود، گروهک داعش چنان تصویری از اسلام به جهانیان داده که دیگر اقدامات اسامه بن لادن به چشم هم نمی آید.

به گزارش گروه سیاسی صراط، فارغ از این موضوع، پروژه شکل گیری داعش تا کنون سود سرشاری را چه به لحاظ اقتصادی و چه از نظر سیاسی روانه آمریکا کرده است.

کارشناسان اقتصادی می گویند داعش تنها با حمله به موصل و اشغال آن چند صد میلیون دلار برای شرکت های تسلیحاتی و بعد از آن شرکت های پیمانکار آمریکایی درآمدزایی کرده است.

از سوی دیگر، میزان جنایات این گروه هرگز قابل مقایسه با سایر گروه های تکفیری سال های گذشته در کشورهای عربی نیست.

افیخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بیلانی از میزان قربانیان مسلمان در منطقه خاورمیانه را منتشر و اعلام کرده است که در 10 سال گذشته سهم اسرائیل از این اقدامات کمتر از 10 درصد بوده وبقیه این کشتارها در قالب برادرکشی وبه دست مسلمانان سلفی مدعی اسلام انجام شده است.

این کمک های داعش به آمریکا و اسراییل در حالی انجام شده که این گروه حتی به صورت رسمی اعلام کرده که مشکلی با رژیم صهیونیستی ندارد و وظیفه اصلی‌اش پاکسازی اسلام از مسلمانانی است که با آنها هم عقیده نیستند.

این ادعا حتی در مورد تروریست هایی مانند اسامه بن لادن و گروه القاعده نیز به این وضوح بیان نشده است.

پروژه «لانه زنبور»

امروزه تردیدی وجود ندارد که شکل گیری داعش از سوی آمریکا و با برنامه ریزی دقیق قبلی انجام شده است.

بر این اساس، هسته اصلی تشکیل دهنده گروه داعش گروهی به نام "قاعده الجهاد فی بلاد الرافدین" است که درست همزمان با اشغال عراق توسط آمریکا شکل گرفت.

بر اساس افشاگریهای اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا، پروژه عملیات شکل گیری داعش با نام رمز "لانه زنبور" بین آژانس امنیت ملی  آمریکا، سازمان اطلاعات خارجی انگلیس (ام آی 6) وموسسه اطلاعات وعملیات ویژه خارجی اسرائیل (موساد) با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی کلید خورد ومقرر شد ساختاری با شعارهای دینی بسیار افراطی در منطقه شکل گرفته وگسترش یابد.

به گفته او، فعالیت این سه سازمان در این رابطه به معنای حضور بالفعل ایالات متحده، انگلیس ورژیم صهیونیستی در فرایند خلق این سازمان تروریستی و جذب فعالان افراطی از اقصی نقاط جهان به سوی آن است.

بر این اساس، بهترین راهکار برای نجات اسراییل، ایجاد دشمنی پشت مرزهای آن است که با همه مخالفان رژیم صهیونیستی با بهانه های مختلف بجنگد.