۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
تاکتیک اصلاح‌طلبان برای خنثی کردن یک شایعه جدی

جهانگیری همه‌کاره است یا هیچ‌کاره؟

ادعای یک اختیار ویژه به جهانگیری در حالی مطرح می‌شود که در ماه‌های اخیر بارها شایعه تغییر معاون اول روحانی انتشار یافته بود.
کد خبر : ۱۹۶۲۵۷
گروه سیاسی صراط - در شرایطی که در ماه های اخیر بارها شایعه کنار رفتن اسحاق جهانگیری از سمت معاون اولی رییس جمهور منتشر شده بود، یک روزنامه اصلاح طلب در گزارشی با اشاره به وضعیت مبهم معاونت سیاسی وزارت کشور، از شرط روحانی برای تایید گزینه مدنظر توسط جهانگیری خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، روزنامه اعتماد هفته گذشته نوشته بود: "... ظواهر امر هم حكايت از آن دارد كه گزينه هاي اصلاح طلبي چون حق شناس يا ميرلوحي به اين سمت نزديك تر هستند. مخصوصا اينكه روايت هايي از نقش اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس جمهور در انتخاب معاون سياسي وزارت كشور هم شنيده شده است. برخي منابع خبري گفته اند كه روحاني اعلام كرده گزينه معاونت سياسي وزارت كشور با تاييديه اسحاق جهانگيري، معاون اول وي برايش ارسال شود و از طرفي جهانگيري تاكنون با گزينه رحماني فضلي موافقت نكرده است."

هنوز معلوم نیست که این شرط واقعا از سوی روحانی مطرح شده است یا خیر. با این وجود ادعای مذکور در حالی مطرح می شود که در ماه های اخیر بارها شایعه تغییر معاون روحانی انتشار یافته بود. بر ای اساس، حتی از فروزنده به عنوان معاون اول جدید رییس جمهور نام برده می شد.

از طرفی، گمانه زنی ها در خصوص جهانگیری، به انتقال او به وزارت صنعت و یا حتی خروج او از دولت ختم می شد.

با وجود این شرایط، بعید نیست ادعای اختیار ویژه جهانگیری برای تعیین معاون سیاسی وزیر کشور، صرفا تاکتیکی برای خنثی کردن شایعات مربوط به احتمال خروج او از معاونت اول رییس جمهور مطرح شده باشد. شایعاتی که هر روز رنگ جدی تری به خود می گیرد.