۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

روایت خبرنگار آمریکایی از شهید ایرانی

مرادیان، کارگردان مستند «پای پیاده روی آب» گفت: این مستند درباره شهدای درگیری با ناوهای آمریکایی است.
کد خبر : ۱۹۶۳۰۹
صراط: داود مرادیان کارگردان «اینجا سرآغاز تولد یک ...» از ساخت مستند جدید خود به نام «پای پیاده روی آب» خبر داد و گفت: این مستند درباره شهدای درگیری با ناوهای آمریکایی یعنی شهیدان نادر مهدوی و بیژن گرد است.

وی ادامه داد: روایت ما در این مستند براساس روایت خود آمریکایی‌ها است که از درگیری ناو‌هایشان بازگو کردند. محوریت داستان این مستند یک خبرنگار دورگه آمریکایی است که با یکی از دستیاران وزیر دفاع آمریکا ارتباط دارد. در صحبت‌های این خبرنگار به شب ۱۷ مهر که وزیر دفاع وقت آمریکا خلع می‌شود اشاره می‌شود و سپس جریان ناوهای آمریکایی و شهید شدن نادر مهدوی و بیژن گرد از زبان این خبرنگار به نقل از نزدیکان وزیر دفاع آمریکا بیان می‌شود.

این مستندساز با تاکید بر اینکه این فیلم مراحل تولید خود را پشت سر می‌گذارد، گفت: تصویر برداری این مستند در زمان حال را، به صورت رئال و واقعی انجام دادیم. همچنین برای بازسازی تصاویر گذشته از انیمیشن دو بعدی استفاده کردیم.

مرادیان اضافه کرد: می‌توان به جای بازسازی صحنه‌های گذشته که هیچ گونه تصویر آرشیوی از آن در اختیار نیست از انیمیشن دو بعدی استفاده کرد. استفاده از این انیمیشن به ما کمک کرد تا از بازسازی صحنه‌های قدیمی که تولید آن بسیار سخت است جلوگیری کنیم.

عوامل ساخت این مستند عبارتند از: کارگردان داود مرادیان، تهیه کننده حسین ساختمانیان، مجری طرح بشیر ادهمی، تصویربردار محمد علی هاشمیان و تدوین طاهر آجورلو.
منبع: افکار