۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶

مشکل اصلی کشور از نظر رفسنجانی

هاشمی گفت: بیکاری و رکود اقتصادی مشکل اصلی جامعه است.
کد خبر : ۱۹۶۳۵۰
صراط: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از کارفرمایی مطلق دولت در اقتصاد باید بخش تعاون توسعه یابد گفت: بیکاری و رکود اقتصادی مشکل اصلی جامعه است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های تعاونی در کشور استفاده کرد در دیدار جمعی از مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف تعاون گفت: به دلایل مختلف از ظرفیت‌های این بخش استفاده نمی شود که توجه به آن ضرورت ملی و مدیریت جامعه برای کم کردن مشکلات است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان چشم اندازهای قانونی برای فعالیت‌های تعاونی و صراحت 25 درصدی اقتصاد کشور در بخش تعاون و با یادآوری اوضاع تعاونی‌های کشور در مقطع پیروزی انقلاب و سال های پس از آن، به برنامه‌های شورای انقلاب و دولت موقت اشاره کرد و گفت: یک اصل اسلامی و صراحت قرآنی است که برای گسترش عدالت در همه سطوح جامعه باید به حضور مردم در بخش‌های مختلف جامعه بها بدهیم.

او تعاونی‌ها را حد فاصل بین بخش‌های دولتی و خصوصی خواند و گفت: اگر بعضی‌ها به بخش خصوصی به بهانه حضور اغنیا خُرده می‌گیرند، بخش تعاونی ترکیبی از انسان هایی است که سرمایه‌های جزئی خود را می‌آورند و اهداف فردی و اجتماعی دارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر استفاده کشور از خدمات توزیعی تعاونی‌ها در مقاطع مختلف پس از انقلاب گفت: در شرایطی که بیکاری و رکود اقتصادی مشکل اصلی جامعه است، می‌توان از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در بخش‌های تولید، توزیع و مصرف استفاده کرد.

او شناسایی مشاغل و سرمایه‌گذاری برای حضور بخش تعاونی‌ها را مهم خواند و گفت: باید برای رسیدن به اهداف ایجاد تعاون تلاش کنیم که قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی که سرمایه ندارند، جلوگیری از کارفرمایی مطلق شدن دولت، قرار گرفتن مدیریت، سرمایه و منافع در اختیار نیروی کار، پیشگیری از انحصار و تورم، کمک به تأمین عدالت اجتماعی و توانمندسازی اقشار متوسط از جمله آنها بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان نمونه‌هایی از مصرحات و مصوبات قانونی گفت: بخش تعاونی باید افتخار کند که نظام برای این بخش قوانین به روزی دارد و مطمئن باشید روزی موانع اجرایی هم برطرف می‌شود، چون توجه به تعاونی نیاز امروز و آینده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به مطالبه یکی از حاضران که مجمع بر نحوه اجرای سیاست‌ها و مصوبات قانونی نظارت نماید گفت: نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌ها از وظایف رهبری است که ایشان به مجمع تشخیص تفویض کردند و اخیرا در حال تدوین آئین‌نامه‌ هستیم.
منبع: مهر