۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

هاشمی یک خاطره دیگر از امام(ره) تعریف کرد

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان خاطراتی از اولین جلسه خویش با امام برای تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کمک یک میلیونی امام راحل و نفس قدسی ایشان تأثیر بسزایی در تأسیس و پیشرفت این دانشگاه داشته است.
کد خبر : ۱۹۶۵۹۷
صراط: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ششمین جلسه هیأت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، اظهار داشت: امیدوارم عملکرد این دانشگاه در سه استان تأثیر قابل ملاحظه‌ای در رشد علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان نقش بارگاه امام رضا(ع) در ایران اسلامی و با تأکید بر اهمیت خراسان بزرگ در تاریخ ایران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خراسان باید از انوار الهی این مضجع شریف در جهت ارتقای کیفی علم و دانش بهره‌مند شود.

وی با اشاره به همسایگی خراسان بزرگ در شمال و شرق با چند کشور اظهار داشت: باید در کنار تبادلات فنی و تجاری، به تبادلات علمی نیز توجه شود و نقشه راه دانشگاه براساس سیاست‌های کلی نظام که دانش‌محوری است، پایه‌گذاری شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فلسفه‌ی شکل‌گیری دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای انقلاب، خاطرنشان کرد: این دانشگاه براساس نیاز مردم در آن زمان به تحصیلات عالیه شکل گرفت و هم‌اکنون این نیاز به مقطع تحصیلات تکمیلی یعنی ارشد و دکترا رسیده و مردم علاقمندند که با هزینه‌های خود درس بخوانند، چون تأثیر دانش را در زندگی فردی و اجتماعی خود می‌دانند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان خاطراتی از اولین جلسه خویش با امام برای تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کمک یک میلیونی امام راحل و نفس قدسی ایشان تأثیر بسزایی در تأسیس و پیشرفت این دانشگاه داشته است.

وی با اشاره به افزایش روزافزون علاقمندان به تحصیلات تکمیلی و عدم پاسخگویی ظرفیت دانشگاه‌های دولتی و آزاد به این نیاز، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با رشد کیفی خود و افزایش تعداد رشته محل‌ها در راه جذب بیشتر متقاضی گام برداشته است.

 هاشمی رفسنجانی رشد کمی دانشگاه آزاد اسلامی را مطلوب و کافی دانست و اظهار داشت: تلاش این دانشگاه توسعه کیفی است که متأسفانه در دو سالی که دچار تلاطم شده بود، برنامه‌های آن به تعویق افتاد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید فارغ التحصیلان دانشگاه که دارای توانایی‌ها و قابلیت‌های فراوانی هستند، ساماندهی شوند و از ظرفیت‌های آنها که در همه وزارتخانه ها، سازمان‌ها و نهادها خدمت می‌کنند، به نحو احسن در زمینه پیشرفت و توسعه دانشگاه استفاده کرد.

وی توسعه حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: تصمیمات خوبی در این باره در هیأت امنای مرکزی گرفته‌ایم که نیازمند تلاش جدی‌تر همکاران حوزه علوم پزشکی است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: شهریه دریافتی دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان علوم پزشکی یک چهارم شهریه دانشگاه‌های دولتی است و این در حالی است که آنها هزینه‌های زیربنایی ندارند و از امکانات دولتی استفاده می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همچنین باید ارتباطات بین‌المللی خود را تقویت کند.

 هاشمی رفسنجانی در پایان تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک سرمایه ملی و متعلق به ملت ایران است و همواره در راه اسلام و پیشرفت کشور حرکت می‌کند.

در آغاز این دیدار آقای دکتر حلمی نمایند تام‌الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی و دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از برنامه‌های این دانشگاه، خصوصاً در استان خراسان ارائه دادند.
منبع: فارس