۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

اظهارنظر هاشمی درباره تحصیل دانشجویان در خارج

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به خارج رفتن دانشجویان به مصلحت نیست؛ لازم است در کسب علم از دیگران جلو باشیم.
کد خبر : ۱۹۶۶۲۸
صراط: آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اظهار کرد: باید راه را برای کسانی که می‌خواهند با هزینه خودشان تحصیل کنند باز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان زیادی برای دانشگاه آزاد در داخل و خارج وجود دارد؛ اخیرا دانشجویان زیادی به دلیل تحریم‌ها در خارج تحت فشار قرار گرفتند و به کشور باز می‌گردند؛ از طرفی، ظرفیت دولت نیز محدود است؛ اکنون دولت در بسیاری از کارهای مهم دچار کسری بودجه شدید است.کسری بودجه از اوایل انقلاب تاکنون در همه زمان‌ها بوده است به جز در مقطعی که در آمدمان افزایش پیدا کرد و در همان زمان بود که بدبختی‌مان هم زیاد شد.

هاشمی رفسنجانی یادآور شد: از همان اوایل استان خراسان بزرگ را به صورت یک استان یک پارچه می‌شناختیم؛ اکنون که به سه استان تقسیم شده است، نیز باید هماهنگی بین این سه استان همچنان حفظ شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم که مرکز آموزش عالی استان تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر کشورهای مسلمان اطراف از نظر تبادل‌های علمی، فنی و تجاری داشته باشد؛ بارها گفته شده است که دانشگاه آزاد براساس نیاز مردم به وجود آمده است و به نفع هیچ گروهی نخواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: تعداد دانشجویان در اوایل انقلاب نامطلوب بود و از طرفی هیچ کس تحمل دانشگاه غیر دولتی را نداشت؛ موفق شدیم که این دانشگاه را تاسیس کنیم و به خوبی توسعه کمی و کیفی دهیم.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در گزارشی که دکتر میرزاده ارائه دادند، جای این مطلب خالی بود که ارتباط با فارغ‌التحصیلان همچنان باید حفظ شود؛ اکنون در بسیاری از کشورها دانشگاه از ظرفیت دانشجویان فارغ‌التحصیل در هر جای دنیا که باشد استفاده می‌کند.

هاشمی رفسنجانی گفت: دانشگاه دو سالی بود که دچار تشنجاتی شد و دوباره با آمدن دکتر روحانی وضعیت خوبی پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهریه رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه خیلی کم بوده و کم است؛ این شهریه نسبت به دانشگاه‌هایی که دولتی بودند و اکنون پولی شدند، کم است؛ دانشگاه آزاد نسبت به این دانشگاه‌ها یک چهارم شهریه را می‌گیرد.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که «کیفیت دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد مطلوب نیست» اظهار کرد: در هیات امنا تصمیمات خوبی در این رابطه گرفتیم و مصوب شد که از سه محور کمک بگیریم، تفاهماتی با وزارت بهداشت و درمان شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص دانشگاه آزاد گلبهار خاطرنشان کرد: زمین خوبی با مساحت کافی برای این دانشگاه در نظر گرفته شده است؛ خط مترو نیز در حال ساخت است؛ 30 هزار خانه مسکن مهر نیز در این شهرک ساخته می شود که امیدواریم این واحد به یک مرکز آموزش عالی بی‌نظیر در مقطع دکتری و ارشد تبدیل شود؛ دانشجویان زیادی دوست دارند که در مشهد تحصیل کنند و در این زمینه باید تمهیداتی اندیشیده شود.

هاشمی رفسنجانی گفت: ارتباطات بین المللی را باید تقویت کنید و به زودی خبرهای خوبی را در این رابطه خواهید شنید.
منبع: ایسنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز