۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴

انتقاد مقام سابق مصر از بی‌بی‌سی

سخنگوی پیشین ریاست جمهوری مصر با اشاره به نحوه پوشش اخبار داعش به وسیله رادیو و تلویزیون بی بی سی این موسسه را اسلام ستیز خواند و اعلام کرد که بی بی سی جرائم داعش را به پای اسلام می‌نویسد.
کد خبر : ۱۹۶۷۸۴
صراط: سخنگوی پیشین ریاست جمهوری مصر با اشاره به نحوه پوشش اخبار داعش به وسیله رادیو و تلویزیون بی بی سی این موسسه را اسلام ستیز خواند و اعلام کرد که بی بی سی جرائم داعش را به پای اسلام می‌نویسد.
 
رادیو و تلویزیون دولتی انگلیس، «بی‌بی‌سی»، در پوشش اخبار مربوط به گروهک تروریستی داعش، صرفا از عبارت «دولت اسلامی» استفاده می‌کند و از به کار بردن عبارت «تروریستی» برای این گروه پرهیز می‌کند.
 
اخیرا و در پی اعتراض بخش عظیمی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به سیاست بی‌بی‌سی در تروریستی نخواندن گروه‌هایی مثل داعش که در فهرست‌ گروه‌های تروریستی دولت بریتانیا و ایالات متحده قرار دارند، بخش فارسی بی‌بی‌سی با مطلبی تحت عنوان « چرا بی‌بی‌سی به کسی تروریست نمی‌گوید؟» مدعی شده که « وظیفه اصلی بی‌بی‌سی گزارش دقیق، بیطرفانه و بی کم و کاست خبرهایی  است که در سراسر جهان روی می دهد.»
 
با وجود اینکه ماهیت اقدامات داعش برای مردم جهان پوشیده نیست و همه سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری اقدامات این گروهک را محکوم کرده‌‌اند «صادق صبا» رئیس بخش فارسی بی بی سی که نویسنده این متن است در این مطلب پافشاری کرده که «تروریسم مفهومی بسیار پیچیده و احساسات برانگیز است که همواره جنبه های سیاسی هم دارد» و « بسیاری از دولت ها مخالفان خود را تروریست می‌نامند تا سرکوب آنها را توجیه کنند.»
 
در همین راستا «احمد المسلمانی» سخنگوی پیشین ریاست جمهوری مصر و مجری برنامه تلویزیونی «صوت القاهره» در شبکه «الحیات» مصر، اعلام کرد که بی بی سی و دیگر شبکه‌های اروپایی با اصرار بر استفاده از عبارت «دولت اسلامی» به جای «داعش» و حذف عبارت گروهک تروریستی تلاش می‌کنند جرائم این گروهک را به پای اسلام بنویسند.
 
المسلمانی افزود: وقتی بی‌بی‌سی عبارت دولت اسلامی را به کار می‌برد مخاطبان گمان می‌کنند اقدامات این گروهک با اسلام در ارتباط است.
 
سخنگوی پیشین ریاست جمهوری مصر گفت: بی‌بی‌سی به صورت آشکار اسلام ستیزی می‌کند و تلاش می‌کند با این کار ذهنیت مخاطبان نسبت به اسلام را مخدوش کند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز