۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷

شرط ورود مجلس به فیلترینگ سایت‌ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بدون شک وزارت ارشاد برای فیلتر کردن سایت‌ها ادله‌ای دارد در غیر این صورت مجلس شورای اسلامی در این موضوع ورود پیدا می‌‌کند.
کد خبر : ۱۹۶۷۹۰
صراط: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بدون شک وزارت ارشاد برای فیلتر کردن سایت‌ها ادله‌ای دارد در غیر این صورت مجلس شورای اسلامی در این موضوع ورود پیدا می‌‌کند. 
 
عباس قائد رحمت در واکنش به اظهارات اخیر معاون اول قوه قضاییه مبنی بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فیلتر سایت‌ها اختیاراتی دارد و به زودی به این نتیجه می‌رسد که در چارچوب اختیاراتی که ندارد نباید وارد عمل شود، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها وظیفه دارند از قوانین تبعیت کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اظهار نظر معاون اول قوه قضاییه در خصوص این موضوع حاکی از اهمیت این امر است و بر همین اساس لازم است قوانین به طور کامل و به درستی به اجرا دربیاید.
 
به گفته وی، وزارت ارشاد موظف است عین قوانین را رعایت کند به طوری که درباره اجرای قوانین نه کمتر و نه بیشتر ورود یابد.
 
قائد رحمت متذکر شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به عنوان جزئی از نظام وظیفه قانونی خود را انجام دهد به‌طوری‌که در مواردی که اجازه ندارد، ورود نکند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر موارد در قانون به طور شفاف بیان شده است همه وظیفه دارند آن را رعایت کنند در غیر این صورت مجلس می‌تواند برای تفسیر یا اصلاح قوانین ورود پیدا کند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک وزارت ارشاد برای فیلتر کردن سایت‌ها ادله‌ای دارد در غیر این صورت مجلس شورای اسلامی در این موضوع ورود پیدا می‌‌کند.
منبع: فارس