۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

گفتگوی تلفنی روحانی و اوباما تکرار می‌شود؟

برای دومین بار رئیس جمهور کشورمان همراه با تیم مذاکره‌کننده برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می‌کند.
کد خبر : ۱۹۶۸۰۹
صراط: برای دومین بار رئیس جمهور کشورمان همراه با تیم مذاکره‌کننده برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می‌کند.

طبق آخرین اخبار قرار است؛ دکتر حسن روحانی 31 شهریورماه برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر خواهد کرد.
 
بنابر گفته‌ سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان قرار است تیم مذاکره‌کننده فردا سه‌شنبه به سرپرستی محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان عازم نیویورک شود و قرار است روز چهارشنبه، مذاکرات با نهار کاری خانم اشتون و آقای ظریف آغاز شود و مذاکرات از روز پنج‌شنبه رسما از سر گرفته شود.
 
همچنین وی اعلام کرده است هنوز در برخی موضوعات اختلافات جدی است و از این‌که در نیویورک به یک جمع‌بندی نهایی برسیم بعید است چرا که حجم زیادی از مذاکرات باقی مانده است و  تا وقتی پیشرفت مشخصی در مذاکرات نباشد نیازی به مذاکرات در سطح وزرا وجود ندارد مگر این‌که احساس شود دیدار وزرا با یکدیگر برای پیشبرد مذاکرات ضروری است.
 
در حاشیه سال گذشته حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان که برای اولین بار بار عازم نیویورک شد، در ساعات پایانی روز جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ (۲۷ سپتامبر ۲۰۱۳) در حالی که هیئت ایرانی شرکت کننده در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل قصد بازگشت به ایران را داشتند، حسن روحانی برای نخستین بار با باراک اوباما از طریق مکالمه تلفنی هنگامی که به سوی فرودگاه می‌رفت، مستقیما با وی گفتگو کرد و  این خبر به سرعت به خبر اول رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شد.
 
در گفتگوی تلفنی دو طرف بر برای حل موضوعات دیگر و همکاری در مسائل منطقه‌ای با یکدیگر گفتگو کردندو این درحالی است که روحانی انجام گفتگو را به درخواست طرف آمریکایی دانسته و  طرف آمریکایی هم ادعا کرده که درخواست از جانب ایران بوده است.
 
اما در حال حاضر روحانی اعلام کرده است که برنامه ای برای دیدار با اوباما نخواهد داشت، حال باید منتظر ماند و دید که آیا تماس دقیقه 90 اوباما به روحانی صورت خواهد گرفت و باز هم دولت یازدهم لبخند ایرانی به آمریکایی‌ها خواهد زد!!