۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲

اظهارات وینگادا بعد از شکست سنگین

سرمربی تیم امید ایران از شکست سنگین تیمش برابر ویتنام در اولین بازی مرحله گروهی رقابت‌های آسیایی اینچئون ابزار شرمندگی کرد.
کد خبر : ۱۹۶۸۳۰
صراط: نلو وینگادا پس از شکست 4 بر یک شاگردانش برابر ویتنام در اولین مسابقه خود در مرحله گروهی بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی گفت: اول از هر چیز می‌خواهم به تیم ویتنام تبریک بگویم چون این تیم از ما بهتر کار کرد. از بابت اتفاقی که امروز رخ داد شرمسارم نه به خاطر اینکه باخته‌ایم چون فوتبال همین است و گاهی اوقات می‌برید و گاهی اوقات می‌بازید، بلکه به خاطر نحوه باختن‌مان و مخصوصاً رویکردی که برخی از بازیکنانم داشتند.

وی افزود: این، آن چیزی که من به عنوان یک تیم می‌شناسم، نبود. این تیم، تیم من نبود و البته من بخشی از مسئولیت این شکست را برعهده می‌گیرم اما مهمتر از نتیجه، نحوه رقم خوردن آن بود چون گاهی اوقات ممکن است نتیحه بدی بگیرید در حالی که بازیکنان خوب بازی کرده‌اند. باور دارم که آنها امروز حتی اگر من اینجا به عنوان سرمربی حضور نداشتم می‌توانستند بهتر نتیجه بگیرند. فکر می‌کنم که بازیکنانم امروز بدون مربی بهتر نتیجه می‌گرفتند.

سرمربی تیم امید ایران درباره شانس صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها گفت: وضعیت ما اکنون دشوارتر شده چرا که حتی در صورت پیروزی برابر قرقیزستان صعود ما به نتیجه بازی آخر گروه (میان ویتنام و قرقیزستان) وابسته است. صادقانه بگویم که من حتی در خواب هم نمی‌دیدم که چنین نتیجه‌ای برای بازی‌مان رقم بخورد آن هم با چنین عملکردی.

وینگادا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید چگونه تیمش متحمل چنین شکستی شده در حالی که او گفته بود ویتنام را می‌شناسد، عنوان کرد: من نگفتم ویتنام را می‌شناسم. قبلاً از این تیم شناخت داشتم اما از ویتنام فعلی شناخت زیادی نداشتم. با این حال باید بگویم که این تیم بهتر از آن چیزی بود که تصورش را می‌کردم. ویتنام خوب بازی کرد چون تیم خوبی است اما مطمئنم اگر ایران و ویتنام دوباره با هم بازی کنند، محال است اتفاقی که در این بازی رخ داد تکرار شوند، مطمئنم.

سرمربی پرتغالی تیم امید ایران ادامه داد: معمولاً بازی‌های اول چنین تورنمنت‌هایی بسیار خاص هستند چون توجه زیادی به آنها می‌شود. همه ایران به عنوان تیمی که شانس بیشتری برای بردن این بازی دارد می‌شناختند. ویتنام در دو موقعیتی که داشت دو گل زد. صادقانه بگویم که من پیروزی را حق ویتنام می‌دانم اما نتیجه کمی ناعادلانه بود چون ما هم موقعیت‌های برای گلزنی داشتیم که از دست دادیم. امروز روز بد ما بود و بالعکس همه چیز بر وفق مراد ویتنام پیش رفت. در اتفاقی که افتاد من هم مسئولم.

وینگادا عنوان کرد: به باور من ایران حتی پس از دریافت گل دوم باز هم شانس داشت که حداقل بازی را به تساوی بکشاند. ما یک موقعیت خوب را از دست دادیم و بعد از آن هم مرتکب اشتباهی شدیم که منجر به گل سوم شد. فوتبال همین است و من امیدوارم که در بازی بعدی بهتر نتیجه بگیریم.

وینگادار در خصوص برنامه‌هایش برای بازی بعدی ایران برابر قرقیزستان تصریح کرد: فردا من بازی‌مان برابر ویتنام را آنالیز می‌کنم چون معتقدم که در این بازی مرتکب اشتباهات فراوانی شدیم. ویتنام اگرچه از ما بهتر بازی کرد اما حداقل سه گل از گل‌هایی که زد به خاطر لو رفتن توپ توسط بازیکنان ما در نزدیکی دروازه‌ بود. من در تیم تغییراتی ایجاد کردم چون تیم به خون تازه و انگیزه بیشتری نیاز داشت. مطمئن باشید که برای بازی بعدی تغییراتی در تیم ایجاد خواهم کرد.

منبع: تسنیم