۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶

اسنودن نیوزلند را به جاسوسی متهم کردند

ادوارد اسنودن افشاگر برنامه اطلاعاتی دولت آمریکا و جولیان آسانژ پایه گذار و موسسه ویکی لیکس امروز دوشنبه اعلام کردند که دولت نیوزلند با آمریکا برای جاسوسی گسترده از شهروندان این کشور همکاری کرده است.
کد خبر : ۱۹۶۸۴۲
صراط: اسنودن و آسانژ در حالی دولت نیوزلند را به همکاری گسترده با آمریکا برای جاسوسی از شهروندان خود متهم کرده اند که انتخابات پارلمانی نیوزلند قرار است اواخر هفته جاری برگزار شود.

بر اساس این گزارش آسانژ در این باره تاکید کرد: زمانی که شما کنترل سیستم های نظارتی و جاسوسی یک کشور دیگر را در اختیار دارید در واقع در راستای الحاق آن کشور گام برداشته اید و این واقعیتی است که در نیوزلند در حال به وقوع پیوستن است. آمریکا به طور فعالانه ای تلاش می کند تا نفوذ خود را برای تحمیل کردن کنترل بر سایر کشورها گسترش دهد.

ادوارد اسنودن نیز در مقاله ای تاکید کرده است که "دفتر امنیت ارتباطات دولت نیوزلند" که آژانس اطلاعاتی این کشور به شمار می رود ابزارهای جاسوسی و نظارتی خود را با آژانس امنیت ملی آمریکا به اشتراک گذاشته است.

وی در این باره تصریح کرد: اجازه بدهید شفاف باشم: هرگونه اظهار نظری که اعلام کند هیچ گونه نظارت و جاسوسی در نیوزلند انجام نمی شود یا ارتباطات اینترنتی به طور کامل رهگیری و نظارت نمی شود کاملا نادرست است. اگر شما در نیوزلند زندگی می کنید تحت نظر هستید و رویت می شوید.

اسنودن افزود: آژانس اطلاعاتی نیوزلند آن طور که ادعا شده با هدف امنیت سایبری این گونه اقدامات را انجام نمی دهد و اقدام به خواندن ایمیل های شخصی ، پیام های متنی و ترافیک اینترنتی کرده است. این بدان معناست که آنها قادر هستند تا هر وبسایتی را که شما می بینید مشاهده کنند، هر پیامی را که می فرستید بخوانند ، هر بلیطی را خریداری می کنید بفهمند هر کتابی را که به صورت آنلاین سفارش می دهید ببینند.

این در شرایطی است که "جان کی" نخست وزیر نیوزلند به رسانه های خبری گفته است که هیچ جاسوسی گسترده ای از شهروندان این کشور وجود ندارد.

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز