۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۶

توانایی یادگیری بوزینه‌ها +تصاویر

مطالعه جدید انجام شده توسط یک تیم بین‌المللی بر روی بوزینه‌های آمریکایی نشان داد که این حیوانات با مشاهده فیلم قادر به یادگیری و انجام کار هستند.
کد خبر : ۱۹۶۹۲۴
صراط: انسان‌ها تنها موجوداتی نیستند که قادر به یادگرفتن از طریق فیلم و ویدئو هستند بلکه دیگر پستانداران نیز می‌توانند از این طریق آموزش ببینند؛ مطالعه جدید انجام شده توسط یک تیم بین‌المللی بر روی بوزینه‌های آمریکایی نشان داد که این حیوانات با مشاهده فیلم قادر به یادگیری و انجام کار هستند.

بوزینه‌های آمریکایی تنها با مشاهده فیلم ویدئویی قادر به درک هر نوع تکنیکی مانند کار کردن با ماشین لباسشویی یا یادگیری یک آلت موسیقی هستند؛ محققان با انجام آزمایشی بر روی بوزینه‌ها، آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند؛ این آزمایش در جنگل‌های برزیل توسط محققان انجام شد؛ آنها برای پی بردن به اینکه حیوان قادر به یادگیری است یا نه، داخل یک جعبه شفاف شیشه‌ای یک عدد موز گذاشتند و جعبه را روبروی حیوان قرار دادند.

یکی از اعضاء تیم تحقیق و زیست‌شناس دانشگاه وین گفت: این حیوانات موز دوست دارند و به هر طریقی که بتوانند جعبه را باز می‌کنند.

محققان به این حیوانات از طریق فیلم آموزش دادند که چگونه می‌توانند موز را از جعبه خارج کنند؛ در این آزمایش 12 بوزینه را به 2قسمت کردند، شش تای آنها با مشاهده فیلم آموزشی به مدت 5 دقیقه آموزش دیدند و در جعبه توسط یک بوزینه ماده و یک بوزینه نر باز شد.

به گروه شش تایی دوم تصاویری آموزشی برای باز کردن در جعبه نشان داده شد؛ این مطالعه نشان داد حیوانات از طریق مشاهده ویدئو قادر به یادگیری و انجام کار هستند.


منبع: فارس