۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

ارزیابی اسرائیل از موشک‌های ایران

نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی مدعی وجود تعداد کثیری موشک ساخت ایران در زرادخانه جنگی حزب الله لبنان شدند.
کد خبر : ۱۹۶۹۵۷
صراط: نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی مدعی وجود تعداد کثیری موشک ساخت ایران در زرادخانه جنگی حزب الله لبنان شدند.

به نقل از پایگاه خبری «ورلد تریبیون،» بر اساس ارزیابی نهادهای اطلاعاتی اسرائیل  نیروی مقاومت حزب الله لبنان دارای موشک‌های زیاد با برد بیش از 100 کیلومتر  است.
 
بنابر این گزارش، نیروی مقاومت حزب‌الله لبنان هم اکنون دارای حداقل 5000 موشک برد بلند ساخت ایران است.
 
یک مقام اسرائیلی در این باره گفت:« این زرادخانه موشکی قادر به ضربه زدن به داخل اسرائیل  و بخش عظیمی از کشورهای خاورمیانه است.»
 
این مقام صهیونیستی مدعی رهگیری برخی نقاط موشکی مهم حزب‌الله در بیرون و دره بقاع شد.
 
این گزارش می‌افزاید، موشک‌های فاتح 110 ایران با برد بیش از 200 کیلومتر بخشی از توان موشکی حزب الله لبنان را تشکیل می‌دهند.
 
این مقام صهیونیستی افزود که موشک‌های حزب الله از نوع فاتح 110 دارای کلاهک جنگی 1 تنی  و هدایت شوند می‌باشند و قادرند هر نقطه از اسرائیل را هدف قرار دهند.
 
گفتنی است که فاتح 110 موشک بالستیک تک مرحله‌ای سوخت جامد زمین به زمین ایرانی است که آزمایش موفقیت آمیز آن در سال 1381 انجام شد. مدل اصلی این این موشک حدود 200 تا 210 کیلومتر برد دارد. این موشک 8 متر و 86 سانتیمتر طول دارد و بر اساس  موشک زلزال _ 2ساخته شده و در واقع نوع هدایت شونده و دارای سیستم کنترلی زلزال-2 است. نسل چهارم این موشک که در سال 1391 معرفی شد دارای برد  حدود300 کیلومتر است.
منبع: فارس