۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

موضع فرانسه درباره مبارزه با داعش

وزیر دفاع فرانسه که در راستای طرح ائتلاف علیه داعش به مصر سفر کرده، اعلام کرد که داعش برای از اسلام برای اهداف تروریستی خود سوء استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.
کد خبر : ۱۹۶۹۶۷
صراط: وزیر دفاع فرانسه که در راستای طرح ائتلاف علیه داعش به مصر سفر کرده، اعلام کرد که داعش برای از اسلام برای اهداف تروریستی خود سوء استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.
 
«جان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه که در راستای طرح «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا برای ائتلاف علیه داعش به مصر سفر کرده در گفت‌وگو با شبکه «اسکای نیوز عربی»، اعلام کرد که مصر موفق شده در این مدت مشکلات فراوانی را پشت سر بگذارد تا امنیت و ثبات را به کشور بازگرداند.
 
وی همچنین با اشاره به نقش قاهره در طرح صلح غزه و اعلام آتش بس میان اسرائیل و فلسطین، نقش مصر را در این پرونده اساسی توصیف کرد.
 
لودریان با اشاره به بحران لیبی نیز تأکید کرد که این کشورممکن است به پایگاه جدیدی برای تروریسم در آفریقا تبدیل می‌شود و افزود: کشورهای همجوار لیبی باید برای ایجاد ثبات و امنیت در این کشور تلاش کنند و الجزائر یکی از کشورهایی است که می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.
 
وزیر دفاع فرانسه با تأکید بر محکومیت هرگونه اقدامی تروریستی در اشاره به داعش گفت: این گروهک از اسلام برای رسیدن به اهداف تروریستی خود سوء استفاده می‌کند و اقدام نظامی علیه آن امروز به یک ضرورت تبدیل شده است.
 
وی با تأکید بر اینکه مبارزه با داعش وقت گیر خواهد بود یادآور شد که مبارزه با تروریسم به داعش محدود نمی‌شود و ائتلاف بین المللی علیه تروریسم باید از لحاظ نظامی نیز هماهنگ باشد.
 
وزیر دفاع فرانسه با استقبال از ایجاد دولت جدید در عراق تأکید کرد که یکی از هداف این ائتلاف حمایت از یک دولت قوی در عراق  است.
 
لودریان امروز قرار است با تعدادی از مقامات مصری از جمله «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر نیز دیدار کند.
 
روز گذشته (دوشنبه) پاریس میزبان نشستی بین المللی با حضور تعدادی از کشورهای منطقه و مصر برای مبارزه با تروریسم و داعش بود.
منبع: فارس