۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
جعفر کاشانی

پرسپولیس فرمانده می‌خواهد

کد خبر : ۱۹۷۰۲۶
صراط: پیش‌بینی و قضاوت در مورد آینده پرسپولیس با توجه به تغییر و تحولات در کادر فنی این تیم فعلا زود است. به هر حال نباید فراموش کنیم که این تیم با تفکرات مربی دیگری بسته شده است و شاید هماهنگی بین کادر فنی جدید با این بازیکنان زمان ببرد. هرچند که حمید درخشان در دوران بازیگری، فوتبالیست توانایی نشان داده بود و در دوره حضورش در راس کادر فنی پرسپولیس در دهه ۷۰ هم نشان داد که می‌توان از او انتظار داشت که در پرسپولیس موفقیت کسب کند.

شاید مشکل اصلی اینجاست که پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات خوب بسته نشده است و بازیکنان جوان پرسپولیس واقعا در حال حاضر از نظر فنی شرایط و آمادگی پوشیدن لباس این تیم را ندارند. قطعا زمان می‌برد تا این بازیکنان جوان شرایط و توانایی حضور در ترکیب اصلی این تیم را پیدا کنند و تغییر و تحولات هرساله در پرسپولیس باعث می‌شود که بازیکنان در شروع هر فصل شناختی از بسیاری از هم‌تیمی‌های خود نداشته باشند.

قطعا کار بزرگ، آدم بزرگ می‌خواهد که فعلا تیم پرسپولیس از وجود اینچنین نعمتی بهره نمی‌برد. شاید تا قبل از خروج سیدجلال حسینی می‌شد به رهبری او در داخل زمین دلخوش بود اما با رفتن حسینی این خلأ در تیم پرسپولیس احساس می‌شود. مشکل اینجاست در ترکیب تیم پرسپولیس همه سرباز هستند و فرمانده‌ای وجود ندارد و این تیم در حال حاضر فرمانده می‌خواهد. سال‌هاست که این‌گونه مشکلات در پرسپولیس وجود داشته و با شرایط موجود فکر می‌کنم که در سال‌های آینده هم وجود داشته باشد. مشکل اینجاست که پرسپولیس یک تیم است، نه یک باشگاه. اساس تیمداری و باشگاهداری بسیار متفاوت است و زیرساخت‌ها خیلی با هم فرق می‌کنند.  شاید در مجموعه قبلی پرسپولیس علیرضا رحیمی فرد توانایی از نظر مدیریت بود و رئیس هیات‌مدیره این تیم هم با توجه به توانایی مالی‌اش می‌توانست به پرسپولیس کمک کند اما مدیرانی که این افراد را در کنار هم قرار داده بودند به خوبی نتوانسته بودند این چینش را در کنار هم انجام دهند و همه این مشکلات به وجود آمد.

سالیان سال است که تیم‌های پایه پرسپولیس هیچ خروجی قابل توجهی برای تیم بزرگسالان ندارند و دلیل آن نوع مدیریت اشتباه است که به جای کار باشگاهداری، تیمداری انجام می‌شود و تا وقتی تشکیلات پرسپولیس از تیم به باشگاه تبدیل نشود این مشکلات پابرجا خواهد بود.

*جعفر کاشانی پیشکسوت پرسپولیس است