۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹

ورود ۸۰۰ داعشی به خاک کویت

وزارت کشور کویت در دو روز گذشته با کنترل شدید تمام نقاط مرزی، از ورود ۸۰۰ داعشی به خاک این کشور جلوگیری کرد.
کد خبر : ۱۹۷۱۰۱
صراط: وزارت کشور کویت به منظور جلوگیری از ورود افراد مشکوک به عضویت در گروه تروریستی داعش، در دو روز گذشته با کنترل شدید نقاط مرزی خود، مانع  ورود 800 داعشی به خاک این کشور شد.

بنابر اعلام یک منبع امنیتی، هدف از کنترل و نظارت شدید نقاط مرزی جلوگیری از ورود اتباع خلیجی مشکوک به عضویت در داعش از طریق مرز ترکیه و سوریه به خاک کویت است.

این منبع امنیتی همچنین تاکید کرد جلوگیری از ورود این افراد در چارچوب نظارت کامل بر مرزها به منظور ممانعت از ورود افرادی صورت گرفت که نام آنان در فهرست اتباع غیرکویتی وابسته به داعش ذکر شده است.

این منبع با اشاره به اینکه یکی از افراد مزبور به محض ورود به فرودگاه بین المللی کویت بیرون رانده  شد، گفت: از اتباع عرب و غیر عرب مشکوک به عضویت در داعش انگشت نگاری می شود تا هویت آنان شناسایی شده و سپس از کشور بیرون رانده می شوند.

این منبع امنیتی کویت در توضیح این مطلب افزود: هدف از کنترل دقیق گذرگاههای مرزی جلوگیری از وارد  یا خارج کردن بیش از سه هزار دینار کویتی از سوی مسافرانی است که عازم  ترکیه ، سوریه و عراق هستند.

در همین ارتباط نهاد امنیت دولتی در کویت و عربستان به منظور تبادل اطلاعات و تهیه فهرست افراد مورد نظر، با یکدیگر هماهنگی دارند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: داعش کویت صراط