۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
متهم ردیف دوم قتل بعد از زورگیری گوشی تلفن‌همراه

زورگیری دروغ است؛ از یک دختر حمایت کردیم

پسر جوانی که متهم است بعد از زورگیری از جوانی او را به قتل رسانده، در جلسه محاکمه ضمن توضیح واقعه از اولیای‌‌دم درخواست بخشش کرد.
کد خبر : ۱۹۷۱۴۲
صراط:جوانی به نام یعقوب یک سال پیش به ماموران خبر داد توسط دو جوان مورد زورگیری قرار گرفته ‌است. دقایقی بعد پلیس در جریان درگیری بین چند جوان قرار گرفت و زمانی که ماموران در محل حاضر شدند، فهمیدند شخصی که در این درگیری کشته شده همان یعقوب است. ماموران دوجوانی را که در این درگیری حضور داشتند، بازداشت کردند. دو متهم جزییات درگیری و قتل را توضیح دادند و پذیرفتند یعقوب را بعد از زورگیری به قتل رسانده‌اند. دو متهم گفتند خود را مامور نیروی انتظامی معرفی و وقتی مقتول را متوقف کردند تلفن همراه او را دزدیدند.
دو متهم پرونده که پویان و پرویز نام دارند با تکمیل تحقیقات و شکایت اولیای ‌دم و پس از صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری ‌استان تهران معرفی شدند. روز گذشته بعد از اینکه نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد در دفاع از کیفرخواست گفت: «پویان متهم ردیف اول این پرونده یک‌سال قبل در نزاع با یعقوب با وارد‌آوردن ضربه‌ چاقو او را به قتل رساند. پویان و پرویز روز حادثه در حالی‌که سوار بر موتور بودند یعقوب را تعقیب کردند و تلفن همراهش را به سرقت بردند. بعد از اینکه مرد جوان به پلیس مراجعه کرد و این سرقت را گزارش داد دو متهم را در خیابان دید و پویان با شروع درگیری چند ضربه چاقو به یعقوب زد و او را به قتل رساند. همچنین متهم دیگر پرونده در این سرقت و قتل همدستی داشت و از نظر دادسرا وی مرتکب جرم معاونت در قتل شده‌ است. بنابراین درخواست رسیدگی در این خصوص را دارم. همچنین از آنجایی که دو متهم خود را مامور نیروی انتظامی معرفی کرده‌اند مرتکب جرم جعل عنوان شده و من در این خصوص هم درخواست رسیدگی دارم.»
سپس اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص برای پویان و مجازات برای متهم ردیف دوم کردند. وقتی پویان برای دفاع از خود در جایگاه حاضر شد در حالی‌که به‌شدت گریه می‌کرد اتهام قتل را قبول کرد و گفت قصدی برای این کار نداشت. متهم گفت: «وقتی درگیر شدیم فقط خواستم از دست او فرار کنم. نمی‌خواستم او را بکشم و اصلا متوجه نشدم چطور این اتفاق افتاد. از اولیای‌دم درخواست بخشش دارم، من واقعا شرمنده آنها هستم.» وی در توضیح اینکه این قتل چطور اتفاق افتاد، گفت: «من قرص‌ مصرف کرده‌ بودم و چیز زیادی به یاد ندارم. متوجه نشدم قتل چطور اتفاق افتاد و واقعا هم یادم نمی‌آید چطور ضربات را به او زدم، من تحت‌تاثیر قرصی که خورده‌ بودم این کار را کردم.»
در ادامه متهم ردیف دوم در جایگاه قرارگرفت. او اتهامش را رد کرد و گفت: «ما نه قصد زورگیری داشتیم و نه اصلا این کار را کردیم. روز حادثه یعقوب مزاحم دختری جوان شده ‌بود. ما می‌خواستیم از آن دختر حمایت کنیم که درگیری شدیدی به وجود آمد. مساله زورگیری موبایل واقعیت ندارد. این مقتول بود که مزاحمت ایجاد کرد و ما هم از آن دختر دفاع کردیم.»
وقتی قاضی به متهم متذکر شد سابقه زورگیری دارد، پرویز گفت: «من کارمند اخراجی نیروی انتظامی هستم. چندسال قبل که در کلانتری مشغول به خدمت بودم برای تفریح و شوخی از یک جوان افغان موبایل گرفتم، آن هم نه به قصد زورگیری فقط برای اینکه شوخی و تفریح کرده‌ باشم همین موضوع برایم پرونده و سابقه شد. من هیچ سابقه زورگیری‌ای ندارم و وقتی از نیروی انتظامی بیرون آمدم همه‌چیز تمام شد و دیگر این کار را نکردم. روز حادثه هم خودمان را مامور معرفی کردیم، چون مقتول به ما گفت شما چه کاره هستید که جلوی من را گرفتید، من هم گفتم مامور هستیم البته قصدم جعل عنوان نبود چون قبلا مامور پلیس بودم این حرف را زدم.»
بنابر این گزارش هیات قضات بعد از پایان دفاعیات متهمان و وکلای آنها برای صدور رای وارد شور شدند.

منبع: شرق