۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶

مجسمه بنیانگذار صهیونیسم به آتش کشیده شد

«سازمان مردمی ناصری» در لبنان در سالروز تأسیس «جبهه مقاومت ملی»، مجسمه بنیانگذار «صهیونیسم»‌ را در شهر «صیدا» به آتش کشید.
کد خبر : ۱۹۷۱۵۳
صراط: «سازمان مردمی ناصری» در لبنان در سالروز تأسیس «جبهه مقاومت ملی»، مجسمه بنیانگذار «صهیونیسم»‌ را در شهر «صیدا» به آتش کشید.
 
به نقل از پایگاه خبری‌ «النشره»، شاخه شرقی سازمان مردمی ناصری‌های لبنان با برگزاری جشنی به مناسبت سالروز آغاز فعالیت «جبهه مقاومت ملی» لبنان، مجسمه «تئودور هرتزل» بنیانگذار جنبش «صهیونیسم» را در میدان «شهدا» شهر صیدا به آتش کشید.
 
امروزه تئودور هرتزل به عنوان بنیان‎گذار صهیونیزم جهانی شناخته شده است. او در اولین کنگره‎ای که در «بال» سوئیس در سال 1897 تشکیل شد صهیونیزم جهانی را سازمان‎دهی کرد، امّا مؤرخان معتقدند که حدود 30 تا 40 سال قبل از هرتزل، فردی به نام بنسکر، که یهودی روسی بود، جمعیتی به نام جمعیت دوست‎داران صهیون درست می‎کند و در آن جمعیت مطرح می‎کند که یهودی‎ها در دنیا تحقیر شده و غریب و ذلیل و آواره و تحت فشارند و ما باید این یهودی‎ها را سامان‎دهی کنیم.
 
پیشنهاد اولیه وی این بود که یهودی‌ها در جامعه روسیه یک جامعه واحد تشکیل بدهند و همه یهودی‎ها را فرا بخوانند تا به روسیه بیایند و در آنجا مستقر شوند. البتّه قول دیگر این است که بنسکر، اسم جمعیت را جمعیت صهیون گذاشته است و صهیون هم نام کوهی مشرف بر شهر قدس و بیت‎المقدس است، و احتمالاً‌ قصد وی این بوده است که یهودی‌ها را در جامعه روسی ادغام و بعد آنها را از روسیه به فلسطین کوچ دهد.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز