۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷

شرط صدور مجوز برای بانک‌های خارجی

معاون نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد صدور مجوز برای کار بانک‌های خارجی در ایران منوط به رعایت بانکداری اسلامی است.
کد خبر : ۱۹۷۲۰۲
صراط: معاون نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد صدور مجوز برای کار بانک‌های خارجی در ایران منوط به رعایت بانکداری اسلامی است.

"حمید تهرانفر" در مصاحبه با شبکه سی ان ان عربی با اشاره به اینکه ایران نظر به تجربه طولانی خود در بانکداری اسلامی، نخستین کشوری به شمار می‌رود که این سیستم را به طور کامل اجرایی کرده است، افزود: دارایی‌های ایران معادل 15 تا 16 درصد از کل دارایی‌های بانک‌های اسلامی است.
 
وی که در حاشیه کنفرانس بانکداری اسلامی در دبی با سی ان ان مصاحبه کرد، گفت: ما نخستین دولتی بودیم که قوانین تمامی بانک‌های خود را براساس شریعت تنظیم کردیم و این اقدام به سال 1984 میلادی بازمی‌گردد.
 
معاون نظارتی بانک مرکزی در بخش دیگری از مصاحبه خود افزود: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه کار به بانک‌های خارجی را تنها در صورت عملکرد این بانک‌ها بر اساس قوانین اسلامی و شریعت صادر خواهد کرد.
 
تهرانفر همچنین آنچه در پاسخ به سوالی در مورد سخنان وزیر نفت ایران پیرامون دور زدن تحریم‌های بین‌المللی گفت: این موضوع مرتبط با کار من نیست اما می‌توان گفت که برخی تغییرات بروز بافته و روند امور به شکل خوبی در جریان است؛ می‌توان گفت که یخ‌ها کم کم در حال آب شدن هستند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز