۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷

دانشگاه‌های شریف و تهران کری خواندند!

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد صبح امروز در حالی برگزار شد که مسئولان دانشگاه شریف برای دانشگاه تهران کُری خواندند.
کد خبر : ۱۹۷۲۴۴
صراط: مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد صبح امروز در حالی برگزار شد که مسئولان دانشگاه شریف برای دانشگاه تهران کُری خواندند.
 
مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه شریف صبح امروز با حضور محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدحسین امید معاون اداری مالی وزارت علوم، رضا روستاآزاد رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف، محمود فتوحی سرپرست دانشگاه شریف، سعید سهراب‌پور قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان و رئیس اسبق دانشگاه شریف و جمعی از اساتید و اعضای هیأت علمی این دانشگاه در تالار جابرن‌حیان برگزار شد.
 
در این مراسم حجت‌الاسلام محمدنژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف که نخستین سخنران این مراسم بود گفت: هر کسی که رئیس دانشگاه شریف می‌شود با عارضه‌ای مواجه می‌شود و روستاآزاد نیز عارضه پوستی گرفت که گفت به دلیل مسئولیت‌های سخت است.
 
در ادامه کُری مسئولان دانشگاه شریف با محمدحسین امید معاون اداری مالی وزارت علوم که عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است جالب توجه بود.
 
روستاآزاد در سخنرانی خود در رابطه با دانشگاه شریف گفت: از صد نفر نخست کنکور 98 نفر این دانشگاه را انتخاب می‌کنند و سپس خطاب به امید اظهار داشت: شما به عنوان معاون وزیر علوم اینجا حاضر هستید و تعصب دانشگاه تهرانی نداشته باشید.
 
امید نیز در جواب گفت البته کُری بین دانشگاه شریف و تهران خوب است و من به عنوان معاون وزیر اینجا هستم و قصد دفاع از دانشگاه تهران ندارم ولی دانشگاه تهرانی‌ها هم می‌گویند که در تحصیلات تکمیلی نسبت پذیرش دانشجو در دانشگاه تهران بیشتر است.
 
روستاآزاد ادامه داد:‌یادی هم از فرجی‌دانا وزیر سابق علوم داشته باشیم،‌در آغاز سال با هیأت رئیسه دانشگاه شریف با فرجی‌دانا دیدار کردیم و از دانشگاه شریف گفتیم ولی تعصب دانشگاه تهرانی فرجی‌دانا گل کرد و از دانشگاه تهران دفاع کرد.
 
در این برنامه مجری مراسم در هنگام دعوت از سعید سهراب‌پور رئیس اسبق دانشگاه شریف برای سخنرانی وی را پدر معنوی دانشگاه شریفی‌ها خطاب کرد که سهراب‌پور گفت من کوچکترین فرد دانشگاه شریفم.
 
در پایان مراسم مجری برنامه از محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدحسین امید معاون اداری مالی وزارت علوم، محمود فتوحی سرپرست دانشگاه شریف، سعید سهراب‌پور قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان و رئیس اسبق دانشگاه شریف، برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت، خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا (س)،‌رنجبر عضو هیأت علمی دانشگاه شریف دعوت کرد تا برای تقدیر از روستاآزاد حاضر شوند که قرار شد امید به عنوان نماینده وزارت علوم حکم سرپرستی فتوحی و نامه تشکر سرپرست وزارت علوم را از روستاآزاد را به آنها بدهد.
 
امید به اشتباه حکم سرپرستی دانشگاه شریف را به روستا‌آزاد داد که پس از تذکر مجری برنامه حکم سرپرستی در اختیار فتوحی قرار گرفت.
 
همچنین پرچم دانشگاه شریف و یک جلد کلام‌الله مجید از سوی روستاآزاد به فتوحی داده شده و فتوحی نیز یک جلد کلام‌الله مجید به روستاآزاد هدیه داد.
 
هدیه‌های دیگری نیز از سوی نهادهای مختلف در اختیار روستاآزاد قرار گرفت.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز