۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

نظر میرزاده درباره افزایش شهریه

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه باید از روش‌های عوام‌فریبانه در بحث شهریه دانشجویان پرهیز کنیم، گفت: افزایش حداقلی شهریه کاملا قانونی و لازمه توسعه دانشگاه آزاد است.
کد خبر : ۱۹۷۲۶۰
صراط: رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه باید از روش‌های عوام‌فریبانه در بحث شهریه دانشجویان پرهیز کنیم، گفت: افزایش حداقلی شهریه کاملا قانونی و لازمه توسعه دانشگاه آزاد است.
 
حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به جلسه هیات امنای استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی که در جوار بارگاه ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار داشت: از مساعدت آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و سایر دست اندرکاران این همایش و همچنین از حضور اعضا و معاونان دانشگاه و مدیران سازمان مرکزی در برگزاری با شکوه این مراسم قدردانی می‌کنم.
 
رئیس دانشگاه آزاد در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاداسلامی که صبح امروز با حضور معاونان برگزار شد، ضمن ابراز مراتب شکرگزاری به خاطر سلامتی و رفع کسالت مقام معظم رهبری، دوام توفیقات و سلامتی ایشان را از خداوند متعال خواستار شد.
 
میرزاده با بیان اینکه احساس مسئولیت مشترک یکی از مولفه های اساسی در مدیریت دانشگاه آزاد، به شمار می‌رود، گفت: شناخت کامل معاونان دانشگاه از فعالیت‌های جاری و زیربنایی دانشگاه به منظور دفاع و حمایت از عملکرد دانشگاه از ضروریات است.
 
وی افزود: عده‌ای از اینکه مجددا دانشگاه در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفته، ناراضی هستند.
 
میرزاده با دعوت از همکاران خود به تبلیغ واقعی عملکرد دانشگاه و عدم اکتفا به رسانه‌های وابسته به دانشگاه، برخی هجمه ها به دانشگاه آزاد را به واسطه حضور رییس هیات امنا دانست و افزود: عده‌ای قصد داشتند تا دانشگاه را با تصمیمات خود به زوال بکشانند و هم اکنون آنها از اینکه دانشگاه مجددا در مسیر رشد و بالندگی و توسعه قرار گرفته است، ناراضی هستند و احیای جایگاه علمی و اجتماعی دانشگاه را بر نمی‌تابند.
 
رئیس دانشگاه آزاداسلامی، با بیان اینکه برخی از رسانه‌های خاص خبری تمام همت خود را وقف نقد عملکرد دانشگاه کرده و در سایه هجمه‌های خبری ناروا چشم بر موفقیت‌های دانشگاه و تلاش‌های صورت گرفته در طول یک سال اخیر و همچنین نحوه فعالیت سایر نهادهای دانشگاهی کشور بسته‌اند، گفت: از این دسته از رسانه‌ها سپاسگزاریم چرا که آنها، مجموعه مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی را در نیل به اهداف خود مصمم تر ساخته‌اند.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این امر در حالی است که 2 هزار و 600 دانشگاه در ایران حتی واحدهای وابسته به دولت در پردیس‌های شبانه و خودگردان شهریه‌هایی تا دو برابر شهریه دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان مطالبه کرده‌اند، اما تنها دانشگاه آزاد مورد هجمه تبلیغاتی صدا و سیما و سایت‌های همسو قرار گرفته است.
 
وی با اعلام رضایت از فعالیت معاونان و همکاران خود در آستانه یک سالگی مدیریت جدید دانشگاه، اظهار امیدواری کرد: روز به روز مشکلات و موانعی که در آغاز راه وجود داشت برطرف خواهد شد.
 
* باید از روش‌های عوام فریبانه در بحث شهریه دانشجویان، پرهیز کنیم
 
میرزاده با تاکید براینکه باید از روش‌های عوام فریبانه در بحث شهریه دانشجویان پرهیز کنیم، اظهار داشت: افزایش صورت گرفته در شهریه دانشجویان موضوعی کاملا قانونی، حداقلی و لازمه توسعه دانشگاه است. وی با بیان اینکه در شرایطی که قریب به نیمی از واحدهای دانشگاه آزاداسلامی در مرز ورشکستگی قرار گرفته و نرخ تورم چندین سال اخیر در همه وجوه زندگی فردی، اجتماعی و ... تاثیر گذار بوده است، در نتیجه تصمیمات مدیریت قبلی و توقف در پروژه های عمرانی دانشگاه مانند فضاهای آموزشی، کارگاه ها، بیمارستان ها موجب شده بیش از 750 میلیارد تومان زیان به مجموعه دانشگاه آزاداسلامی و قریب 11 هزار میلیارد ریال کسری بودجه وارد شود.
 
رئیس دانشگاه آزاداسلامی، افزود: با این وجود هیات امنای دانشگاه آزاد که متشکل از وزاری علوم و بهداشت است به افزایش حداقلی 15 درصد نرخ شهریه که بسیار کمتر از شهریه دانشگاه‌های غیر دولتی، غیر انتفاعی و پردیس‌های خودگران دانشگاه‌های دولتی است، اکتفا کرده‌اند.
 
در این جلسه گزارش‌هایی مربوط به ساخت بیمارستان‌های دانشگاه، گزارش معاونان هماهنگی استان تهران ارائه و بررسی شد. همچنین درباره رشته‌های دکترا، نحوه بهره گیری از توانمندی‌های اساتید، اعضای هیات علمی و ... بحث و تبادل نظر شد.

منبع: سایت دانشگاه آزاد