۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲

مرگ ناگهانی برنده جایزه کتاب سال

احمد بیگدلی نویسنده و برنده جایزه کتاب سال ایران برای همیشه چشمانش را به روی زندگی بست.
کد خبر : ۱۹۷۲۶۷
صراط: این نویسنده روز چهارشنبه 26 شهریور بر اثر سکته قلبی در شهرکرد درگذشت.
 
ناصرعلی بیگدلی پسر این نویسنده، گفت: «پدرم هیچ مشکلی نداشت و برای داوری در یک جشنواره به فرخ شهر شهرکرد آمده بود. شب گذشته هم حالش خوب بود و به هتل رفت. صبح اما بعد از بیرون آمدن از هتل وقتی می‌خواست به سمت فرهنگسرای فرخ شهر بیاید در ناحیه سینه و قلب احساس درد شدید می‌کند و چون اورژانس به خاطر جشنواره در محل مستقر بود تصمیم گرفته می‌شود که به بیمارستان منتقل شوند اما متاسفانه در راه تمام می‌کنند.»
 
او درباره زمان خاکسپاری پیکر این نویسنده نیز گفت: «اگر امروز بتوانیم پیکر پدر را تحویل بگیریم فردا ساعت هشت یا ۹ راهی قبرستان یزدان شهر نجف‌آباد خواهیم شد.»
 
احمد بیگدلی که سال 1324 در اهواز به دنیا آمده بود، در دهه 60 به نجف‌آباد اصفهان رفت و ساکن این شهر شد.
 
بیگدلی اوایل شهریور سال جاری به خبرآنلاین گفته بود که این روزها منتظر چاپ رمان جدیدش است که «ذبیح» نام دارد. این رمان را که داستانی عاشقانه دارد، قرار است نشر چشمه منتشر کند.(اینجا)
 
او به خاطر رمان «اندکی سایه» موفق شد جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را در بخش ادبیات داستانی از آن خود کند. کتاب‌های «شبی بیرون از خانه»، «من ویران شده‌ام»، «اندکی سایه»، «آنای باغ سیب»، «آوای نهنگ»، «زمانی برای پنهان شدن» و «مگر چراغی بسوزد» از جمله این نویسنده فقید هستند.
 
بیگدلی کارمند بازنشسته آموزش و پرورش بود و پیش از آن که به داستان نویسی روی بیاورد نمایسنامه نویس بود. او برای بیش از 40 فیلم مستند هم گفتار متن نوشته است.