۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹

پیوستن به القاعده و داعش حرام است

هیات علمای بزرگ عربستان امروز از حرام بودن جنگیدن و پیوستن به گروههای تندرو و تروریستی خبر دادند.
کد خبر : ۱۹۷۳۴۲
صراط: در بیانیه ای که این هیات صادر کرد از حرام بودن وممنوعیت حضور در صف مبارزان گروههای افراطی و تروریستی گفتند و هرکس که این کار را کند باید مجازاتش را بکشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ در ادامه بیانیه این هیات آمده است: دولت باید با کسانی که به این گروهها میپیوندند به شدت برخورد کند چرا که آنان فتنه گر، آشوب طلب و گمراه هستند و از اطاعت ولی امر عدول کرده اند.

در ادامه آنها این گروههای افراطی را تروریستی مینامند و از داعش، القاعده، حوثی ها، حزب الله و گروههای اهل حق در عراق به عنوان گروههای تروریستی مدنظر خویش نام بردند.

لازم به ذکر است که هیات علمای بزرگ عربستان، بزرگترین تشکیلات اسلامی در این کشور است که ریاست آن برعهده عبدالعزیز آل شیخ است. اما نکته بسیار جالب و سوال برانگیز این است که چرا بعد از گذشت 3 سال از بحران سوریه و جنگیدن نظام سوریه با همین گروههای تکفیری مثل داعش و القاعده، این هیات دستور به حرام بودن پیوستن به این گروهها نداد؟ آیا در شرع آنان داعش سوریه و عراق باهم فرق میکنند؟ و یا شاید بهتر بتوان گفت که دین و شرع آلت دست این شیوخ شده است و به دستور رئیس بزرگشان آمریکا چنین فتوایی را صادر کرده اند.