۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵

اردوغان به ارتش ترکیه آماده باش داد

رییس جمهور ترکیه اظهار داشت: در صدد آن هستیم که در مناطق مرزی بین ترکیه با سوریه و عراق مناطق پرواز ممنوع ایجاد کنیم تا تمام منطقه تحت تسلط ارتش قرار گیرد.
کد خبر : ۱۹۷۳۴۵
صراط: رئیس جمهور ترکیه روز گذشته با بیان این که تحولات منطقه بسیار سریع و غیرقابل پیش بینی در حال انجام است٬ اعلام کرد: ارتش این کشور هم اکنون در حالت آماده باش جنگی قرار دارد.

«رجب طیب اردوغان» تصریح کرد: با توجه به این حالت آمده باش در صدد آن هستیم که در مناطق مرزی بین ترکیه با سوریه و عراق مناطق پرواز ممنوع ایجاد کنیم تا تمام منطقه تحت تسلط ارتش قرار گیرد.

وی افزود: البته در آینده این مناطق تحت تسلط و نظارت ارتش ترکیه نخواهد بود و نیروهای نظامی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در این مناطق استقرار خواهند یافت.

به گزارش سی.ان.ان٬ ترکیه با توجه به طرح هایی که با نام جنگ علیه داعش در مطقه اجرا خواهد شد و با فشار افکار عمومی جهان مجبور شده است تا مانورها و طرح‌هایی را در مناطق مرزی خود انجام دهد.

از سوی دیگر ایجاد مناطق پرواز ممنوع نیز در واقع اقدامی به نفع نیروهای داعش خواهد بود٬ چراکه در این صورت تا اطلاع ثانوی هواپیماهای ارتش سوریه امکلان پرواز در این مناطق و بمباران مواضع داعشیان را نخواهند داشت.

منبع: ابنا