۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱

بدهی 1500 میلیارد تومانی دانشگاه‌ها

معاون حقوقی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بدهی یک هزار و 500 میلیارد تومانی دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و خواستار کمک مجلس و سایر نهادهای ذیربط در راستای حل این مشکل شد.
کد خبر : ۱۹۷۳۷۶
صراط: سعدالله نصیری قیداری، امشب در آئین تودیع رئیس قدیم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه کردستان با تعریف مدیریت به دو نوع فعال و غیرفعال، اظهار کرد: برای ساختن کشور، نیازمند کوشش جمعی با مدیریت فعال هستیم.

وی با تأکید بر لزوم استفاده مدیران از شورای حقوقی گفت: این امر برای تشخیص مسائل پیچیده و دفاع از حقانیت در جایگاه‌های حقوقی لازم است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: وضع نابسامان اسناد دانشگاهی و بلاتکلیفی اسناد مالکیت باید با کمک دفاتر حقوقی در دانشگاه‌های مختلف حل و فصل شود.

نصیری با بیان اینکه در انتخاب مدیران دانشگاه‌ها، توانمندی علمی ارجحیت دارد، گفت: مقبولیت، توان اجرایی و توجه به نیروهای بومی از پارامترهای مهم در این راستا است.

وی با یادآوری مطالبات وزیر استیضاح شده علوم، اظهار کرد: فرجی‌دانا همواره بر مقبولیت، مرتبه علمی و سابقه اجرایی برای مدیران دانشگاه تأکید داشت.

معاون حقوقی وزیر علوم از تغییر 60 رئیس دانشگاه از میان 128  دانشگاه دولتی موجود در کشور خبر داد و افزود: وزیر سابق علوم، همواره خواستار انتخاب مدیر دانشگاه از میان نیروهای همان دانشگاه تا جای ممکن بود.

نصیری، شناخت از محیط و فضای دانشگاه و سابقه کار اجرایی در آن را از مزایای اینگونه انتخاب‌ها ذکر کرد و گفت: اینکه رئیس دانشگاه از میان همکاران همان دانشگاه برگزیده شود، احترام به خود دانشگاه خواهد بود.

وی با گلایه از اینکه برخی مدیران تصور می‌کنند باید کار بیست سال گذشته را امروز نیز انجام بدهند، گفت: استادیاران به کار در آزمایشگاه‌ها که منبع اصلی تفهیم پیچیده‌ترین مباحث علمی است، تمایل چندانی ندارند.

معاون حقوقی وزیر علوم خاطرنشان کرد: قصد داریم مربیان و کارشناسان دارای مدرک کارشناسی ارشد را پس از آزمون به عنوان کارشناس در آزمایشگاه‌ها، مشغول به کار کنیم تا نیاز این بخش تأمین شود.

نصیری از بدهی یک هزار و 500 میلیارد تومانی دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: مجلس و سایر نهادهای ذیربط باید در این راستا حمایت لازم را داشته باشند.

این مسئول در پایان افزود: در صورت انجام حمایت‌های لازم و آغاز تبدیل فکر به ثروت در دانشگاه‌ها، این مراکز علمی قادر به ایستادن بر روی پای خود و کارآفرینی و حل مشکلات جامعه هستند.
منبع: فارس