۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۱
مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

پیروزی سخت بارسا و بایرن +نتایج

دور نخست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با انجام هشت دیدار دیگر پیگیری شد.
کد خبر : ۱۹۷۳۹۲
گروه ورزشی صراط - دومین شب از بازی‌های دور نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی تیم‌های رم، پورتو، ‌بارسلونا و بایرن مونیخ و همچنین توقف تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و چلسی به پایان رسید.

در ادامه بازی‌های دور نخست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته (چهارشنبه) هشت دیدار در گروه‌هایF  ، E ، G و H برگزار شد که در مهمترین بازی از گروه E‌ تیم بایرن مونیخ آلمان در خانه خود، میهمان انگلیسی‌اش  منچسترسیتی را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. ژرومه بواتنگ در دقیقه 90 تک گل این بازی را برای باواریایی‌ها به ثمر رساند.

دیگر بازی این گروه که به گروه مرگ موسوم است اما پرگل بود، جایی که رم ایتالیا در خانه خود،‌ زسکا مسکوی روسیه را با نتیجه قاطعانه 5 بر یک در هم کوبید. مانوئل ایتوربه در دقیقه 6، ژروینیو دو بار در دقایق 10 و 31، مایکون در دقیقه 20 و سرگی ایگناشویچ در دقیقه 50 (گل به خودی) برای رم گلزنی کردند و احمد موسی در دقیقه 82 تنها گل زسکا را زد.

درگروه F، آژاکس هلند در خانه به تساوی یک بر یک برابر پاری‌سن‌ژرمن فرانسه رضایت داد. لاسه شوئنه در دقیقه 74 برای آژاکس و ادینسون کاوانی در دقیقه 14 برای پاری‌سن‌ژرمن گل زدند. در دیگر بازی این گروه بارسلونای اسپانیا در ورزشگاه نیوکمپ با نتیجه یک بر صفر از سد آپوئل نیکوزیای قبرس گذشت که تک گل این بازی را جرارد پیکه با پاسی از لیونل مسی در دقیقه 28 به ثمر رساند.

در گروه G، چلسی انگلیس در خانه برابر شالکه آلمان با تساوی یک بر یک متوقف شد. سسک فابرگاس در دقیقه 11 برای چلسی و کلاس یان هونتلار در دقیقه 62 برای شالکه گلزنی کردند. در دیگر بازی این گروه ماریبور اسلوونی در خانه به تساوی یک بر یک مقابل اسپورتینگ لیسبون پرتغال رضایت داد.

در گروه H نیز اتلتیک بیلبائوی اسپانیا در خانه برابر میهمان اوکراینی‌اش، ‌شاختار دونتسک به تساوی بدون گل بسنده کرد. در بازی دیگر این گروه اما پورتوی پرتغال موفق شد میهمانش باته بوریسوف بلاروس را با نتیجه 6 بر صفر در هم بکوبد. یاسین براهیمی در دقایق 5، 32 و 57، جکسون مارتینس در دقیقه 37، ‌آدریان در دقیقه 61 و وینسنت ابوبکر در دقیقه 76 برای پورتو گلزنی کردند.

نتایج کامل دیدارها به شرح زیر است:

گروه پنجم (بایرن مونیخ، منچسترسیتی، آ.اس رم، زسکا مسکو):

بایرن مونیخ 1   منچستر سیتی 0

بواتنگ دقیقه 89

آ.اس رم 5   زسکا مسکو 1

ایتوریه دقیقه 6، ژروینیو 10 و 31، مایکون 20 و دقیقه 50 (گل به خودی) برای رم

احمد موسی دقیقه 82 برای زسکا

 

گروه ششم (آژاکس، پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا، آپوئل):

آژاکس 1   پاری‌سن‌ژرمن 1  

لاسه شون دقیقه 74 برای آژاکس

کاوانی در دقیقه 16 برای پاری سن ژرمن

بارسلونا 1   آپوئل نیکوزیا 0

جرارد پیکه دقیقه 28 برای بارسلونا

 

گروه هفتم (چلسی، شالکه، ماریبور، اسپورتینگ):

چلسی 1   شالکه 1

فابرگاس دقیقه 11 برای چلسی

هونتلار دقیقه 62 برای شالکه

ماریبور 1    اسپورتینگ لیسبون  1

زاهوویچ دقیقه 90 برای ماریبور

نانی دقیقه 80 برای اسپورتینگ

 

گروه هشتم (یلبائو، شاختار، ورتو، باته‌بوریسوف):

بیلبائو 0   شاختار 0

پورتو 6    باته‌بوریسوف 0

براهیمی در دقایق 5، 32 و 57، جکسون مارتینز 37، لوپز 61 و ابویکار 76