۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۷

ساعت چپ‌گرد استاد شهریار +عکس

طراح ساعت شهریار می‌گوید: عقربه‌های ساعت چپ‌گرد استاد شهریار برعکس ساعت های معمول می‌چرخد و تداعی برگشت به گذشته را دارد.
کد خبر : ۱۹۷۴۹۲
صراط: ایرج نوبهار از دوستان خانوادگی زنده یاد محمد حسین شهریار پیرامون این ساعت که طراحی آن را خودش برعهده داشته، گفت: عقربه‌های ساعت چپ‌گرد استاد شهریار برعکس ساعت های معمول می‌چرخد و تداعی برگشت به گذشته را دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه روی این ساعت شعری درج شده که از سروده‌های خودم است، افزود: روی این ساعت نوشته شده:

کاش می‌گردید چرخ روزگار/ این چنین برعکس می‌شد در مدار

حی و حاضر می‌شدند ارباب عشق/ در چینین محفل غزل خوان «شهریار»

نوبهار تاکید کرد: این برگشت به عقب انسان را به صفای دوران کودکی می‌برد و یاد ایام گذشته می‌اندازد همان روزهایی که شهریار بود و زیست و شعر سرود.

ساعت چپ‌گرد استاد شهریار +عکس

این شاعر ضمن اشاره به اینکه روز گذشته به مناسبت روز شهریار و شعر و ادب این ساعت در دفتر تازه تاسیس استاد شهریار در میدان فاطمی نصب شد، افزود: نمونه سخنگوی این ساعت هم تولید شده که در حافظه آن شعر حیدر بابای شهریار ضبط شده است و با کنترل از راه دور فعال می‌شود. صدای شهریار بر این ساعت انسان را به دامن کوه و نوای باطنی شهریار راهی می‌کند.

وی با بیان اینکه نمونه‌ای از این ساعت در بخش موزه لوور پاریس که به شهریار اختصاص دارد، نصب شده، تصریح کرد: عقربه‌های این ساعت برعکس ساعت‌های معمول می‌گردد از این رو برای خیلی از افراد قابل توجه است.

27 شهریور در تقویم ما مصادف است با روز شعر و ادب، این روز را به مناسبت سالروز درگذشت استاد شهریار چنین نام نهاده‌اند.
منبع: فارس