۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶

تازه‌ترین آمار قربانيان جنايت داعش در اسپايكر

وزارت حقوق بشر عراق، تعداد افراد ناپدید شده پس از حمله داعش به پایگاه هوایی اسپایکر را هزار و 95 نفر اعلام کرد.
کد خبر : ۱۹۷۵۱۴
صراط: وزارت حقوق بشرعراق روز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد آمار ناپدید شدگان پایگاه هوایی اسپایکر با استناد به استعلام از خانواده های قربانیان تا تاریخ 17 سپتامبر 2014 یک هزار و 95 نفر است.

به گزارش "سومریه"، گفته می شود داعش با حمله به این پایگاه هزار و 700 دانشجوی شیعه عراقی را اعدام کرده است. وزارت حقوق بشر عراق برای پیگیری سرنوشت کشته شدگان، فرم هایی را بین خانواده افراد ناپدیدشده این پایگاه در بغداد و دیگر استان های عراق توزیع کرده است.

وزارت حقوق بشر تلاش می کند مستنداتی از جنایت داعش در استان های شمالی و غربی این کشور تهیه کند.

فراکسیون پارلمانی "الفضیله" مجلس عراق امروز از نمایندگان خواست حادثه اسپایکر را در رده " کشتار جمعی" قرار دهند.این فراکسیون همچنین از دولت عراق خواست تا زمان افشای همه زوایای این جنایت به تحقیقات خود ادامه دهد.

کمیساریای عالی حقوق بشر عراق نیز روز گذشته از مجلس نمایندگان خواسته بود کشتار اسپایکر را به "عنوان جنایت جمعی و جنایت علیه بشریت " معرفی کند.

گروه تروریستی داعش اواسط ژوئن گذشته پس از حمله به استان صلاح الدین به پایگاه هوایی اسپایکر در نزدیکی تکریت حمله کرد. گفته می شود حدود هزار و 700 نفر از دانشجویان نظامی شیعه این مرکز که غیر مسلح بودند، بازداشت و به صورت جمعی اعدام شده اند.

خانواده قربانیان و مقامات عراقی، برخی از فرماندهان نظامی وابسته به رژیم بعث عراق و برخی از عشایر اهل سنت تکریت را در توطئه کشتار دانشجویان دخیل می دانند، مقامات عراقی بارها وعده محاکمه عاملان این جنایت را داده و کمیته ای نیز برای بررسی آن تشکیل شده است.

اسپایکر تنها جنایت جمعی داعشی ها در عراق نبوده است. این گروه تروریستی بیش از 500 نفر از زندانیان شیعه زندان بادوش در موصل را نیز به همین طریق به قتل رسانده است.
منبع: العالم