۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵

آخرین آمار از مبتلایان به ابولا

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که سه کشور لیبریا، گینه و سیرالئون برای مقابلهٔ مناسب و کارآ با گسترش ویروس ابولا باید شمار خدمه درمانی خود را سه‌برابر افزایش دهند.
کد خبر : ۱۹۷۵۲۵
صراط: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی از زمان بروز اپیدمی ابولا در غرب آفریقا تا کنون ۲۴۰۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس ابولا از دست داده و ۴۸۰۰ تن دیگر نیز به این ویروس آلوده‌اند. به اعتقاد کار‌شناسان شمار واقعی قربانیان این بیماری به‌مراتب بالا‌تر است.

آخرین آمار از مبتلایان به ابولا

باراک اوباما قصد دارد با اعزام ۳ هزار سرباز به لیبریا فعالیت‌های آمریکا در این عرصه را تقویت کند.
ایالات متحده آمریکا قصد دارد برای مقابله با گسترش ویروس بیماری ابولا ۳ هزار سرباز ارتش این کشور را به غرب آفریقا گسیل دارد. به گفته محافل دولتی آمریکا باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده، قصد دارد جزییات برنامه خود در این راستا را اعلام کند.

گفته می‌شود که سربازان اعزامی آمریکایی قرار است در همکاری با مقامات محلی ۱۷ کلینیک یکصد تخت‌خوابی در لیبری، گینه و سیرا لئون احداث کنند.

آمریکا همچنین بر آن است که در طی شش ماه آینده هر هفته تا ۵۰۰ خدمه درمانی در غرب آفریقا را در ارتباط با مقابله با بیماری ابولا آموزش داده و همچنین دارو و مواد ضدعفونی‌کننده میان هزاران خانوار تقسیم کند.

ایجاد یک مرکز فرماندهی برای هماهنگ‌کردن برنامه‌ها و اقدامات در مونرویا، پایتخت لیبریا نیز در دستور کار قرار دارد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که سه کشور لیبریا، گینه و سیرا لئون برای مقابلهٔ مناسب و کارآ با گسترش ویروس ابولا باید شمار خدمه درمانی خود را سه‌برابر افزایش دهند. این به معنای آن است که سه کشور مزبور به ۶۰۰ پزشک دیگر و همچنین یک‌هزار پرستار و بهیار جدید نیازمندند.

کاخ سفید واشنگتن اعلام کرد که باراک اوباما از کنگره آمریکا درخواست ۸۸ میلیون دلار (معادل ۶۸ میلیون یورو) برای تقویت مقابله با بیماری ابولا کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا اپیدمی ابولا را خطری برای امنیت ملی این کشور خواند بود.

گفته می‌شود که مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا در طی هفتهٔ جاری در مورد درخواست اوباما تصمیم‌گیری خواهند کرد.