۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱

جزئیات آخرین تابلوی استاد فرشچیان

استاد محمود فرشچیان در حاشیه سفر به اصفهان گفت: جدیدترین کار من مربوط به واقعه‌ای است که آدم و حوا در بهشت هستند و شیطان میوه ممنوعه را به آنان القا می‌کند.
کد خبر : ۱۹۷۵۴۴
صراط: استاد محمود فرشچیان عصر امروز در بازدید از نمایشگاه نقاشی جمعی از توانخواهان اصفهانی در انجمن آسوده مأوای اصفهان اظهار کرد: امروز حضور من در بین توانخواهان هنرمند اصفهانی یکی از بزرگترین و فراموش نشدنی‌ترین روزهای زندگی‌ام بود.

استاد نگارگری ایران با بیان اینکه همه این افراد را برای قدم برداشتن در این راه خدائی تحسین می‌کنم، افزود: بنده‌های خداوند در لباس‌های مختلفی ظاهر می‌شوند و به نظر من این توانخواهان هم در لباس برگزیدگان خدا هستند.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندی و مهربانی این افراد در تلاش برای اعتلای هنر در اصفهان بسیار ارزشمند و ستودنی است، تصریح کرد: همه مردم اصفهان و حتی ایران باید برای گسترش فعالیت این افراد با انگیزه با مؤسسات و انجمن‌های حمایت از توانخواهان همراهی کنند.

استاد فرشچیان خاطر نشان کرد: من امروز آنچنان تحت تأثیر آثار زیبای این افراد توانخواه قرار گرفتم که به یکی از روزهای فراموش نشدنی عمرم تبدیل شد و روح من حالتی دگرگون پیدا کرد.

وی همچنین درباره تازه‌ترین آثار هنری خود افزود: جدیدترین کار من مربوط به واقعه‌ای است که آدم و حوا در بهشت هستند و شیطان میوه ممنوعه را به آنان القا می‌کند. 

استاد نگارگری ایران با اشاره به اهمیت و ارزش دین مبین اسلام بیان کرد: من تاکنون متون مذهبی زیادی را مطالعه کرده‌ام و باید بگویم هیچ دینی به اندازه اسلام برابری زن و مرد را ارائه نکرده و نکته ای که من در این اثر آورده‌ام بیان این واقعیت مهم است.

وی گفت: تابلوی دیگری هم ساخته‌ام که مربوط به معراج حضرت رسول (ص) است که به آستان مقدس امام رضا(ع) تقدیم می‌کنم.

استاد فرشچیان تعدادی از پوسترهای تابلوی حضرت ابوالفضل(ع) پرچمدار حق را به رسم یادبود به توانخواهان هدیه کرد.

در نمایشگاه نقاشی جمعی از توانخواهان اصفهانی در انجمن آسوده مأوای اصفهان حدود60 تابلوی نقاشی به نمایش درآمده است.

این انجمن از سال 85 فعالیت خود را آغازکرده و به توانخواهان خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می‌کند.

منبع: تسنیم