۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵

گزارش وال‌استریت درباره ائتلاف ضدداعشی

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که در کمپین جدید واشنگتن علیه «داعش» در سوریه، رئیس جمهور آمریکا در صدد است تا حد زیادی قدرت خود را در کنترل این حملات به معرض نمایش گذارد.
کد خبر : ۱۹۷۵۴۸
صراط: اقدام نظامی آمریکا علیه «داعش» در سوریه طراحی شده است تا به «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا اجازه دهد تا کنترل شخصی خود را تا حد زیادی در این حملات اعمال کند به طوریکه تاکنون ارتش این کشور موظف شده است تا برای حمله به قلمرو سوریه، مجوز رئیس جمهور را کسب کند.

طبق گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، شرایط لازم برای حمله در سوریه علیه داعش بسیار سخت تر از شرایطی است که برای هدف قرار دادن این گروه تروریستی در عراق لازم بود.

اوباما روز چهارشنبه هفته جاری با مشاوران ارشد نظامی خود در تامپا ملاقات کرد تا اطلاعات خود درباره اقدام نظامی علیه داعش را به روز کند و مقامات آمریکای می گویند که در این جلسه، اوباما به نظامیان آمریکایی برای حمله به سوریه چراغ سبز نشان نداد.

رئیس جمهور آمریکا باردیگر تأکید کرد که نیروهای زمینی آمریکا در مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه مشارکت ندارند و این در حالی است که فرماندهان ارشد نظامی آمریکا اعلام کرده اند که ممکن است شرایط در آینده طوری شود که نیروهای نظامی آمریکایی در خط مقدم به صورت محدود نقشی را ایفا کنند.

بر اساس این گزارش، اوباما عملیات هوایی آمریکا در عراق را گسترش داد و 174 حمله هوایی در آنجا صورت داد و آمریکا احتمالاً برای حملات هوایی در داخل سوریه علیه مواضع داعش آمادگی دارد.

وال استریت ژورنال به ائتلاف بین المللی آمریکا علیه داعش اشاره کرد و گفت که دولت اوباما در حال تشکیل یک ائتلاف بین المللی از کشورهای است که در این حملات مشارکت کنند و به نیروهای نظامی عراقی و معارضان سوری کمک کنند و بودجه این کمپین را تأمین کنند و دیگر اشکال حمایتی از این ائتلاف علیه داعش را ارائه دهند .

اوباما اعلام کرده است که فرانسه و انگلیس از پیشتر مأموریت های هوایی بر فراز آسمان عراق صورت داده اند و عربستان سعودی نیز موافقت کرده است که در فعالیت های آموزش نیروها مشارکت کنند.

از طرف دیگر، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه لایحه ای را تصویب کرد که طبق آن دولت آمریکا می تواند معارضان سوری را تجهیز و تسلیح کند و گرچه اوباما گفته است معارضان بعد از گذراندن دوره های آموزشی با داعش مبارزه می کنند اما بسیاری از کارشناسان بین المللی معتقدند که این اقدام آمریکا بیشتر علیه دولت سوریه و برای کنار زدن وی از قدرت است.

وال استریت ژورنال در پایان نوشت که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا همچون اوباما تأکید دارد که نیروهای نظامی آمریکا در عراق مأموریت رزمی در این کشور ندارند و نخواهند داشت و تأکید کرده است که این مأموریت جدید آمریکا با کمپین های به رهبری آمریکا که در 1991 و 2003 آغاز شد، متفاوت است.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز