۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

بیانیه اتحادیه اروپا در آستانه مذاکرات با 1+5

اتحادیه اروپا در آستانه مذاکرات ایران و 1+5 با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از روند بسیار کم و کند همکاری ایران و آژانس ناامید شده است.
کد خبر : ۱۹۷۶۰۴

صراط: اتحادیه اروپا در آستانه مذاکرات ایران و 1+5 با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از روند بسیار کم و کند همکاری ایران و آژانس ناامید شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد از آن‌چه نبود پیشرفت توسط ایران و برطرف کردن نگرانی‌ها درباره هرگونه فعالیت احتمالی برای ساخت بمب اتمی نام می‌برد، ناامید شده است.

28 کشور اروپایی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که اتحادثه اروپا از روند بسیار کم ایران در همکاری با آژانس ناامید شده‌اند.

به نوشته این بیانیه، اتحادیه اروپا خواستار اقدام فوری و همکاری کامل ایران با آژانس درباره مسائل مرتبط شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا از ایران خواسته است که همکاری کاملی داشته باشد به گونه‌ای که آژانس به همه افراد، اسناد و سایت‌های مورد درخواست دسترسی داشته باشد.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس، در سخنانی در نشست شورای حکام آژانس درخصوص اجرای پادمان در ایران، گزارش اخیر مدیرکل آژانس را مبنی بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران شاهد بارزی بر این مطلب دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که آمادگی همکاری با آژانس را برای حل و فصل موضوعات مطرح شده دارد و در سطوح سیاسی دستیابی به راه حل جامع را در صورت حسن نیت طرف‌های مقابل امکان‌پذیر می‌داند.

نماینده ایران در آژانس گفت: آژانس با ارائه گزارش ادواری، اجرای تعهدات داوطلبانه جمهوری اسلامی ایران را در چارچوب توافق با کشورهای 1+5 به طور کامل تأیید کرده است.

دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 قرار است امروز جمعه در نیویورک آغاز شود.

منبع: ایسنا