۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

موضع‌گیری جدید آمریکا در آستانه مذاکرات

نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: نگرانی‌های موجود درباره انحراف‌های احتمالی نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، باید به عنوان بخشی از توافق جامع در نظر گرفته شود.
کد خبر : ۱۹۷۶۰۵

صراط: نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: نگرانی‌های موجود درباره انحراف‌های احتمالی نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، باید به عنوان بخشی از توافق جامع در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لورا کندی، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 گفت: واشنگتن درباره روند اجرای تعهدات ایران نگران است.

وی گفت: باید نگرانی‌های موجود درباره انحرافات احتمالی نظامی در برنامه هسته‌ای ایران به عنوان بخشی از هرگونه توافق جامع در نظر گرفته شود.

کندی اضافه کرد: تنها در صورت وقوع چنین اتفاقی می‌توان این اطمینان را به دست آورد که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز باقی خواهد ماند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رضا نجفی، نماینده کشورمان در آژانس در سخنانی در نشست شورای حکام آژانس درخصوص اجرای پادمان در ایران، گزارش اخیر مدیرکل آژانس را مبنی بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران شاهد بارزی بر این مطلب دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران موضوعات مطرح شده با عنوان ابعاد احتمالی نظامی را معتبر نمی‌داند چرا که بنا به گزارش مدیرکل سابق آژانس، آژانس فاقد ابزارهایی برای ارزیابی اسناد این اتهامات است.

دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 از امروز (19 سپتامبر) در نیویورک آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا