۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

حاشیه‌هایی از بازیهای آسیایی اینچئون

در حالی که کمتر از سه ساعت به شروع رسمی هفدهمین دوره بازیهای آسیایی مانده است، ‌شهر اینچئون کره جنوبی کاملا تحت تاثیر این بازیها قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۹۷۶۱۲
صراط: مراسم افتتاحیه بازیهای آسیایی از ساعت 18 در ورزشگاه اصلی شهر اینچئون آغاز می‌شود تا مشعل بزرگترین دوره بازیهای آسیایی تاکنون، روشن شود.

از روزهای گذشته کاروان ورزشکاران و همراهان تیمهای شرکت کننده وارد اینچئون شده‌اند که طی دیروز و امروز ‌بر تعداد آنها افزوده شده است. بیش از 13 هزار ورزشکار و هفت هزار خبرنگار در هفدهمین دوره بازیها شرکت می‌کنند که این دوره را به بزرگترین دوره بازیهای آسیایی از ابتدا تاکنون تبدیل کرده است.

*بازی‌های آسیایی 2014 بزرگ‌ترین مسابقه ورزشی آسیاست. این بازی‌ها در شهر اینچئون در کره جنوبی با 439 مسابقه از 36 رشته ورزشی برگزار می‌شود.

*از کاروان ایران نیز تاکنون بیش از 150 نفر از ورزشکاران و همراهان تیمها وارد دهکده بازیها شده‌اند که از فردا رقابتهای خود را آغاز خواهند کرد. فرشاد عربی در تالو (ووشو) به عنوان نخستین ورزشکار ایران از ساعت 9 صبح فردا(به وقت محلی) رقابت خود را در اجرای فرم آغاز خواهد کرد.

*براساس سهمیه اختصاص داده شده، در مراسم رژه افتتاحیه 90 نفر از ورزشکاران و مسوولین کاروان ایران با پرچمداری بهداد سلیمی شرکت می‌کنند. مسوولین کاروان ایران نیز 90 بلیت برای حضور سایر ورزشکاران و همراهان تیمهای کشورمان در ورزشگاه و تماشای مراسم افتتاحیه تهیه کرده‌اند. البته سهمیه ایران برای شرکت در مراسم افتتاحیه کمتر از این تعداد بود که با رایزنی مسوولین کاروان ایران این تعداد افزایش پیدا کرد.

*بلیت مراسم افتتاحیه از 100 تا 1000 دلار به فروش می‌رسد.

*در تمام شهر بنرهایی به زبانهای گوناگون از جمله زبان فارسی نصب شده که به ورزشکاران و همراهان تیمهای شرکت کننده خوشامد گفته است.

*سه فوک دریایی نماد هفدهمین دوره بازیهای آسیایی هستند.

*اینچئون به معنای "رود مهربان" است. این شهر در شمال غربی کره جنوبی واقع شده و 27 کیلومتر از سئول فاصله دارد و در حدود 2 میلیون و نهصد هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند و سومین شهر پرجمعیت کره بعد از سئول و بوسان به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا