۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴

نظر کری درباره ایدئولوژی داعش و بوکوحرام

وزیر امور خارجه آمریکا با حضور در نشست «جبهه‌های در حال توسعه» در خصوص راهبرد این کشور برای توسعه اقتصاد بین‌الملل سخنرانی کرد.
کد خبر : ۱۹۷۶۸۳
صراط: «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا با حضور در نشست «جبهه‌های در حال توسعه» در خصوص راهبرد این کشور برای توسعه اقتصاد بین‌الملل سخنرانی کرد.

جان کری در این سخنرانی در خصوص ایدئولوژی داعش و بوکوحرام سخن گفت و تصریح کرد که ایدئولوژی این گروه‌ها به درد ساختن یک کشور نمی‌خورد.

وی گفت که به تازگی از جلسه‌ای با متحدان آمریکا بازگشته که با هدف مقابله با افراطیون داعش برگزار شده بود.

جان کری مدعی شد که در حالی که میزان موفقیت گروه‌هایی از نوع داعش با میزان تخریب انجام شده توسط آنها ارزیابی می‌شود، میزان موفقیت ما را ساخته‌هایمان نشان می‌دهد. به همین خاطر است که رئیس‌جمهور اوباما، توسعه را یکی از ستون‌های قدرت آمریکا دانسته است و به همین خاطر بود که من به‌عنوان وزیر امور خارجه اهداف توسعه‌ای برای خود تعریف کرده‌ام.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به لزوم مبارزه با فقر شدید از طریق توسعه اقتصاد جهانی اشاره کرد و افزود: وقتی که فرصت‌های اقتصادی در اختیار مردم جامعه‌ای نباشد، آن جامعه رونق نخواهد یافت.

آقای کری به مساله عدالت جنسیتی نیز در سخنان خود اشاره کرد و مدعی شد در کشورهایی که برابری زن و مرد رعایت می‌شود، رفاه بیشتر است.

وزیر خارجه دولت اوباما در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اگر آمریکا می‌خواهد به اهداف بلندپروازانه خود برسد، باید رویکرد خود را به توسعه، نوسازی کند.

گفتنی است، بخش عمده‌ای از سخنان جان کری در این سخنرانی، به موضوع تغییرات آب و هوایی و خطرات آن برای جامعه بشری اختصاص داشت.
منبع: فارس