۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲

عاقبت ازدواج اینترنتی با ایرانی ساکن آمریکا

محاکمه مرد ایرانی که متهم است همسرش را با وارد آوردن ضربات مشت و لگد کشته ‌است در میشیگان آمریکا به پایان رسید و دادگاه به‌زودی رای خود را اعلام خواهد کرد.
کد خبر : ۱۹۷۷۴۲
صراط:  نیما متهم پرونده چهارشنبه گذشته بعد از سه جلسه محاکمه از سوی دادگاه جنایی میشیگان در حالی به قتل درجه دو متهم شده که خانواده ساناز -همسر متهم- درخواست حبس ابد برای متهم را به دادگاه ارسال کرده ‌بودند.

نیما اوایل سال‌جاری همسرش، ساناز زن 27ساله را که دانشجوی دکترا بود زیر مشت و لگد به قتل رساند. مطابق گزارش پلیس و اعترافات نیما در جلسه دادگاه روز حادثه بعد از اینکه ساناز و همسرش با هم جرو‌بحث کردند نیما به سمت او حمله‌ور شد و ساناز را به‌شدت کتک زد و او را از پله‌ها به پایین پرت کرد. ساناز که قصد داشت جان خودش را نجات دهد با پلیس تماس گرفت و درخواست کمک کرد. نیما در اعترافاتش در دادگاه گفت: «وقتی ساناز با پلیس و اورژانس تماس گرفت و کمک خواست به آنها گفت کتک خورده و حالش خوب نیست، من هم که عصبانی بودم تلفن را از او گرفتم و قطع کردم. چنددقیقه بعد پلیس تماس گرفت و این‌بار من گوشی را جواب دادم و گفتم مساله مهمی نبود و برطرف شده و ساناز نیاز به کمک ندارد. بعد از شدت عصبانیت دوباره او را زیر مشت و لگد گرفتم و چندین‌بار سرش را به زمین کوبیدم.»

متهم گفت: «من و ساناز اینترنتی باهم آشنا شدیم و ازدواج کردیم و او به آمریکا آمد. ما به میشیگان رفتیم چون ساناز در دانشگاه میشیگان در مقطع دکترا قبول شده ‌بود. با هم اختلاف داشتیم و بارها ساناز را کتک زده‌ بودم اما هیچ‌ وقت قصد کشتن او را نداشتم.»

اردیبهشت سال‌جاری وقتی خبر مرگ مغزی ساناز در بیمارستان به خانواده او داده ‌شد، آنها قبول کردند اعضای بدن دخترشان را به بیماران اهدا کنند. این درحالی بود که تلاش خانواده ساناز برای آخرین دیدار با دخترشان و سفر به آمریکا به جایی نرسید و آنها از طریق اسکایپ با ساناز خداحافظی کردند. بعد از اهدای اعضای بدن ساناز پدر وی اجازه داد جسد دخترش توسط پرستاران و پزشکان دفن شود.

با این حال خانواده این دختر همچنان تلاش کردند برای حضور در محاکمه نیما حضور داشته‌ باشند اما بازهم موفق نشدند. خانواده ساناز چندبار درخواست حبس ابد برای دامادشان کردند و خواستار مجازات او بر اساس جرم قتل درجه یک بودند اما نیما به قتل درجه دو متهم شد. مطابق قوانین میشیگان تا یک‌ماه آینده حکم دادگاه صادر خواهد شد.
منبع: شرق