۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

اعتراف اوباما درباره زنان آمریکا

رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد در جامعه این کشور به زنان احترام گذاشته نمی‌شود و به دید جنسی به آنان نگریسته می‌شود.
کد خبر : ۱۹۷۷۵۹
صراط: رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد در جامعه این کشور به زنان احترام گذاشته نمی‌شود و به دید جنسی به آنان نگریسته می‌شود.

به نقل از روزنامه یو اس ای تودی؛ باراک اوباما در سخنانی در کاخ سفید درباره مشکل تجاوزهای جنسی در آمریکا گفت: آموزش مقامات مدرسه برای چگونگی حل این مشکل مهم است. وقتی که شما برخی از ماجرا را می‌خوانید از خود می پرسید که این افراد چه فکر می‌کنند؟  
 
وی افزود: تا جایی که ما می دانیم از لیگ های ورزشی تا فرهنگ پاپ تا سیاست ، هنوز جامعه ی ما به اندازه ی کافی برای زنان ارزش قائل نیست. ما هنوز تجاوز جنسی را آنگونه که باید با صدای بلند محکوم نمی کنیم. ما بهانه هایی می آوریم و نگاه خود را به سمتی دیگر می اندازیم. پیامی که ارسال می شود می تواند پیامی رعب آور برای زنان جوان ما داشته باشد. من در گذشته هم گفتم که وقتی زنان موفق می شوند آمریکا نیز موفق می شود. این مسئله فقط در آمریکا صدق نمی کند. شما از جنبه ی بین المللی هم که نگاه کنید می بینید کشورهایی که زنان خود را سرکوب می کنند کشورهایی هستند که عملکرد بدی دارند. کشورهایی که زنان خود را توانا می کنند شکوفایی دارند.
 
اوباما ادامه داد: مسئولیت یک مربی فوتبال یا یک سرگروه تیم بسکتبال و بازیگران فوتبال و همه از جمله مدارس راهنمایی و دبیرستان و معلمان و افراد مشهور و رسانه ها این است که الگوی بهتری باشند. وظیفه همه این است که با افراد جوان در مورد این مسئله صحبت کنند. فقط وظیفه والدین دختران جوان نیست که به آنان هشدار بدهند بلکه وظیفه ی والدین مردان جوان هم هست که به فرزندان خود بیاموزند که به زنان احترام بگذارند.