۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲

علت 55 تصادف جاده‌ای در خراسان جنوبی

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: طی هفته گذشته واژگونی وسایط نقلیه با 55 درصد علت بیشتر تصادفات جاده‌ای استان را به خود اختصاص داد.
کد خبر : ۱۹۷۷۶۱
صراط: حسین رضایی امروز در بیرجند اظهار داشت: طی هفته گذشته 24 فقره تصادف در جاده‌های خراسان جنوبی رخ داده است.

وی با بیان این‌که از این تعداد یک فقره تصادف فوتی بوده که در این تصادف یک نفر جان خود را از دست داده است، تصریح کرد: همچنین در طی هفته گذشته 19 فقره تصادف جرحی صورت گرفته و این تصادفات 32 نفر مجروح بر جای گذاشته است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: در طی هفته گذشته چهار فقره تصادف منجر به خسارت در جاده‌های استان وقوع یافته است. از مجموع تصادفات وقوع یافته در طی هفته گذشته 45 درصد در جاده‌های اصلی، 10 درصد در جاده‌های فرعی و 45 درصد در جاده‌های روستایی استان وقوع یافته است. 55 درصد از تصادفات وقوع یافته در جاده‌های استان در طی هفته گذشته را واژگونی‌ها به خود اختصاص داده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی به علل عمده تصادفات هفته گذشته در جاده‌های استان اشاره و اضافه کرد: عمده علل تصادفات در جاده‌های استان در این مدت عدم توجه به جلو به طور عمده ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی 40 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 20 درصد و عدم رعایت حق‌تقدم عبور 15 درصد بوده است.

رضایی با بیان اینکه طی هفته گذشته سواری‌ها 50 درصد وسایط نقلیه مقصر را در جاده‌های استان به خود اختصاص داده‌اند، گفت: همچنین در این مدت 40 درصد وسایط نقلیه مقصر در جاده‌های استان مربوط به موتورسیکلت‌ها و 10 درصد مربوط به وانت‌بارها و کامیونت‌ها بوده است.

وی با بیان این‌که در مجموع در طی هفته گذشته 10هزار و 339 فقره تخلف در جاده‌های خراسان جنوبی توسط رانندگان متخلف صورت گرفته است، تصریح کرد: از این تعداد 5 هزار و 218 فقره تخلف حادثه‌ساز بوده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا 60 دستگاه خودرو و 63 دستگاه موتورسیکلت توقیف شدند.در طی هفته گذشته 173 نفر از رانندگان فاقد گواهینامه رانندگی مجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز