۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
یک چهارم آمریکایی‌ها از استقلال ایالت‌های این کشور حمایت می‌کنند

نتایج یک نظرسنجی درباره تجزیه آمریکا

جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود یک چهارم مردم آمریکا از خروج ایالت‌های این کشور از ایالات متحده آمریکا حمایت می‌کنند و خواستار استقلال ایالت‌های خود هستند.
کد خبر : ۱۹۷۸۱۴
صراط: تازه ترین نظرسنجی رویترز-ایپسوس حاکی از آن است که حدود 23.9 درصد آمریکایی ها به شدت از ایده جدا شدن ایالت ها از ایالات متحده آمریکا حمایت می کنند. این نظرسنجی طی روزهای 23 اوت تا 16 سپتامبر انجام شده است.

بر اساس این گزارش بیش از 53.3 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز به شدت مخالف استقلال و جدا شدن ایالت های آمریکا هستند.

البته حمایت مردم آمریکا از ایده جدا شدن ایالت ها نیز بسته به خط و ربط های سیاسی و مناطق مختلف آمریکا متفاوت است. جمهوری خواهان و ساکنان ایالت های غربی به طور کلی بیشتر از دموکرات ها و ساکنان ایالت های شمال شرق آمریکا از این ایده حمایت کرده اند.

نارضایتی و خشم مردم آمریکا نسبت به سیاست های باراک اوباما به خصوص در زمینه اصلاحات بخش سلامت و بهداشت و ظهور داعش موجب تشدید حمایت مردم آمریکا از ایده استقلال ایالت های این کشور شده است.

انتشار نتایج این نظرسنجی در شرایطی است که همه پرسی استقلال اسکاتلند برگزار شده و نتایج آن نشان می دهد که طرفداران اتحاد بریتانیا با 10 درصد اختلاف توانسته اند در این همه پرسی بر حامیان استقلال پیروز شوند.

تحلیلگران و کارشناسان بر این باورند که کاهش رضایت عمومی از دولت اوباما و توجه مردم به همه پرسی استقلال اسکاتلند تاثیر زیادی بر افزایش حمایت مردم از استقلال ایالت های آمریکا داشته است.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که 29.7 درصد جمهوری خواهان از ایده جدا شدن ایالت های آمریکا حمایت کرده اند و این رقم در بین دموکرات ها به 21 درصد رسیده است.
منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز