۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

افت چشمگیر قیمت طلا و نقره در جهان

پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد: قیمت جهانی طلا بعد از ظهر دیروز (جمعه) به کمترین سطح خود در هشت ماه گذشته رسید، زیرا شاخص سهام رکورد زد و تقاضا را برای این فلز ارزشمند کاهش داد.
کد خبر : ۱۹۷۸۱۵
صراط: پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد: قیمت جهانی طلا بعد از ظهر دیروز (جمعه) به کمترین سطح خود در هشت ماه گذشته رسید، زیرا شاخص سهام رکورد زد و تقاضا را برای این فلز ارزشمند کاهش داد.
 
به نقل از بلومبرگ، نقره با رسیدن به قیمت کمتر از 18 دلار در هر اونس، ارزانترین بهای خود در چهار سال گذشته را تجربه کرد.
 
برغم آنکه سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا در نشست اخیر خود در روزهای 16 و 17 سپتامبر (25 و 26 شهریور) بر حفظ نرخ بهره در سطح نزدیک صفر برای یک مدت قابل توجه تاکید کردند، این بانک احتمال افزایش نرخ بهره یا هزینه استقراض را بالا ارزیابی و به همین دلیل قیمت طلا در هفته جاری میلادی برای سومین هفته متوالی کاهش پیدا کرد.
 
شاخص استاندارد اند پورز 500 بازار سهام آمریکا به بالاترین سطح خود تاکنون رسید.
 
شاخص دلار نیز می رود تا طولانی ترین دوره افزایش خود از دست کم مارس 1967 را تجربه کند.
 
دارایی طلای صندوق های سرمایه گذاری به کمترین سطح خود در پنج سال گذشته رسید.
 
قیمت طلا در مقایسه با بالاترین مقدار آن در سال جاری میلادی، 13 درصد کاهش یافته است.
 
تام وینمیل که به اداره حدود220 میلیون دلار دارایی در صندوق سرمایه گذاری 'والپل' در 'نیو همپشایر' کمک می کند، تلفنی به بلومبرگ گفت: ما شاهد هجوم سرمایه گذاران به بازار سهام هستیم.
 
وی افزود: بسیاری از سرمایه گذاران نیازی به ریسک گریزی و رو آوری به دارایی های مطمئن ندارند زیرا ارزش دلار افزایش یافته است.
 
قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر (آذر) دیروز به هنگام بسته شدن بازار کامکس نیویورک هشت دهم درصد کاهش یافت و به یک هزار و 216 دلار و 60 سنت در هر اونس رسید. این بیشترین افت قیمت طلا از هشت سپتامبر (17 شهریور) است.
 
در اوایل وقت دیروز، قیمت طلا به یک هزار و 214 دلار و 20 سنت نیز رسید که کمترین قیمت از شش ژانویه (اواسط دی 92) است.
 
کل دارایی طلای صندوق های سرمایه گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلا در سطح جهان این هفته پنج دهم درصد کاهش یافت و به یک هزار و 706 تن و 470 کیلوگرم رسید که کمترین مقدار از اکتبر 2009 تاکنون است.
منبع: ایرنا