۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱

نظر دستیار کی‌روش درباره نقد تیم ملی

مربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: کسانی که از تیم ملی انتقاد می‌کنند، باید این نقدها در جهت حمایت از ملی‌پوشان کشورمان باشد.
کد خبر : ۱۹۷۸۷۶
صراط: مربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: کسانی که از تیم ملی انتقاد می‌کنند، باید این نقدها در جهت حمایت از ملی‌پوشان کشورمان باشد.

مارکار آقاجانیان که در دوره جدید حضور کارلوس کی‌روش به عنوان دستیار وی در تیم ملی ابقا شد در پاسخ به سوال خبرنگارن گفت:

طی روزهای اخیر گویا در راستای برنامه‌های تیم ملی جلساتی را با آقای کی‌روش برگزار کردید.
 
جلساتی به صورت مرتب در راستای انجام امور تیم ملی برگزار می‌شود.
 
در خصوص تماشای دیدارهای لیگ از نزدیک صحبت کنید؟
 
این روال کار 4 ساله اخیر ما بوده و کار جدیدی نیست و همه بازی‌ها را همه با هم می‌بینیم. در حال حاضر هم کادر کامل شده و این کار با حضور تمام کادرفنی انجام می‌شود. به طور مثال من و لوسیانو دو بازی که به میزبانی سپاهان و سایپا برگزار شد را دیدیم و دو روز گذشته نیز گاسپار دو دیدار به میزبانی پیکان و استقلال خوزستان را تماشا کرد و خود آقای کی‌روش با حضور در ورزشگاه دیدارهای استقلال و پرسپولیس را از نزدیک تماشا کرد.
 
سایر بازی‌هایی که ندیدیم را هم در آکادمی ملی فوتبال زیر نظر خواهیم گرفت و فیلم‌های این دیدارها مورد بررسی قرار گرفت.البته دستیاران گزارش‌های لازم را داده‌اند و باید در این مورد به یک جمع‌بندی رسید.
 
آقای کی‌روش در مورد تغییر نسل فوتبال ایران در صورت تمدید قراردادش در گذشته صحبت‌هایی را مطرح کرد. با اعلام لیست جدید تیم ملی می‌توانیم امیدوار باشیم که شاهد حضور نام‌های جدید در این لیست باشیم؟
 
به هر حال همانطور که خود کی‌روش هم اشاره کرد، درهای تیم ملی به روی همه باز است و هر بازیکنی که شایستگی‌ لازم را داشته باشد به تیم ملی با نظر سرمربی به تیم ملی دعوت می‌شود. ما نیز در راستای صحبت‌های کی‌روش، هر آنچه که از لیگ دیده‌ایم را در اختیار وی گذاشته‌ایم. خود او نیز بازی‌ها و فیلم‌های دیدارهای لیگ را تماشا می‌کند. قطعا بازیکنان شایسته‌ای در چند هفته اخیر لیگ حضور داشته‌اند که در این مورد تصمیم آخر را سرمربی تیم ملی خواهد گرفت. با این حال مطمئن باشید در یک پروسه زمانی مشخص، شاهد حضور بازیکنان جوان و جدید در تیم ملی خواهیم بود.
 
شما که ماندنی شدید؟
 
آقای کی‌روش خواستند و ما هم به کارمان ادامه می‌دهیم.
 
در بحثی که در خصوص دستیاران کی‌روش مطرح شده است، شما جزو دستیاران ایرانی او هستید یا همچنان در سمت به کارتان ادامه می‌دهید؟
 
این مسائل فقط در ایران است که به بحث دستیاران می‌پردازند. خیلی دوست نداردم به این موضوع ورود کنم. ما از گذشته کارمان را انجام داده و  لان هم کارمان را می‌کنیم. در راستای اهداف تیم ملی و آن چیزی که کی‌روش می‌‌خواهد حرکت کرده و کارمان را انجام می‌دهیم. هدفمان نیز کمک به تیم ملی و کسب تجربه بیشتر در کنار آقای کی‌روش است. اینکه چه کسی روی نیمکت باشد یا نباشد را هم خود کی‌روش مشخص می‌کند.
 
در مورد بازی‌های دوستانه صحبت کنید. بازی خاصی در اردوی پرتغال قطعی شده است؟
 
دوستان پیگیر هستند در این اردو با چند تیم خوب باشگاهی بازی کنیم. البته تیم‌های ملی اروپایی در مقدماتی یورو 2016 به میدان می‌روند و سایر تیم‌ها نیز از گذشته برنامه بازی‌های خود را مشخص کرده‌اند. امور بین‌الملل فدراسیون در تلاش است تا احتمالا این بازی‌ها را قطعی کند، البته فعلا بازی دوستانه با کره‌جنوبی قطعی شده است.
 
بازی با ونزوئلا برگزار می‌شود؟
 
من خبر برگزاری این دیدار را در سایت‌ها خواندم و خبری از آن ندارم.
 
صحبت پایانی؟
 
فرصت کم است باید بتوانیم به بهترین نحو به تیم ملی کمک کرد. نمی‌گویم انتقاد نباشد بلکه انتقاد باید طوری باشد که بتوان به تیم ملی کمک کند. در مجموع اینکه کمک‌ها باید در جهت کمک به تیم ملی باشد.
منبع: فارس