۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱

بدهی ثروتمندترین تیم جهان چقدر است؟

بدهی باشگاه رئال مادرید بر اساس اعلام اعضای این باشگاه به ۶۰۲ میلیون یورو رسید.
کد خبر : ۱۹۷۸۹۲
صراط: با پایان یافتن سال مالی در 30 ژوئن 2014 اعضای باشگاه رئال مادرید که در نشست عمومی امروز صبح باشگاه باید حساب‌های رئال مادرید را تأیید می‌کردند، اعلام کردند که بدهی‌ ناخالص باشگاه در حال حاضر 602 میلیون یورو است. جمع کل بدهی 602 میلیون مبلغ کامل تمام بدهی‌های باشگاه به بانک‌ها و بستانکاران اعم از تولیدکنندگان، باشگاه‌های دیگر، مالیات و ... است. این مبلغ سال گذشته 541 میلیون یورو بود و این به معنای آن است که بدهی‌های باشگاه در سال جاری 11.3 درصد افزایش داشته است.

از این 602 میلیون یورو 241 میلیون وام‌‌های بلندمدت از بانک و361 میلیون باقی مانده شامل وام‌های کوتاه مدت می‌شود.

مادرید همچنان سطح درآمد بالایی دارد و مبلغ درآمد این باشگاه در آمار 550 میلیون یورو عنوان شده است. به هر حال قابل توجه است که با وجود کسب 60 میلیون یورو از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، این مبلغ نسبت به سال گذشته تنها پنج درصد رشد داشته است. فصل گذشته درآمد باشگاه تنها یک درصد رشد داشت؛ در حالی که در دهه گذشته هر سال 12 درصد رشد داشت. به نظر می‌رسد که رشد درآمد باشگاه راکد و بدهی‌ها در حال افزایش است.

مبلغ 541 میلیون یورو بدهی سال گذشته زنگ خطر را برای بسیاری از اقتصاددانان به صدا درآورده است. پلاسیدو رودریگوئز اعلام کرد: شرایط مالی باشگاه رئال مادرید بسیار بد است و در یک سال آینده 61 میلیون بدهی دیگر به این 602 میلیون اضافه خواهد شد.

منبع: فارس