۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶

تمسخر بلاتر بخاطر یک‌پست درتوییتر+عکس

سپ پلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال – فیفا – در خصوص اینکه چگونه سازمان تحت هدایتش یعنی فیفا رهبری خطوط و رفتار های اخلاقی را در دست گرفته است از سوی کاربران اینترنت مورد استهزاء و تمسخر واقع شده است، و این کاربران این نوشته را شبیه به یک طنز عنوان کرده اند.
کد خبر : ۱۹۷۹۰۸
صراط: سپ پلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال – فیفا – در خصوص اینکه چگونه سازمان تحت هدایتش یعنی فیفا رهبری خطوط و رفتار های اخلاقی را در دست گرفته است از سوی کاربران اینترنت مورد استهزاء و تمسخر واقع شده است، و این کاربران این نوشته را شبیه به یک طنز عنوان کرده اند.

بلاتر در صفحه رسمی خود در توییتر یک توییت با این مضمون منتشر کرده است: 
هر شخصی در جامعه جهانی فوتبال مسئولیت رفتار اخلاقی را بر عهده دارد و طرفداران فوتبال در سراسر جهان خواهان این موضوع هستند. فیفا نیز در این میان رهبری این مسئولیت اخلاقی را بر عهده گرفته است.

تمسخر بلاتر بخاطر یک پست در توییتر+عکس
دقایقی پس از پست این توئیت بسیاری از کاربران اینترنتی دست به تمسخر و استهزاء رئیس فیفا زدند. عملکرد مقامات بلندپایه فیفا و فساد گسترده در این سازمان که در سال‌های اخیر جنبه رسانه‌ای فراوانی پیدا کرده است موجب شده تا این ژست اخلاقی رئیس فیفا و نسبت دادن «رهبری» این جریان به سازمان مطبوعش چندان مورد استقبال کاربران اینترنتی قرار نگیرد. آن هم درست یک روز بعد از انتشار گزارش کمیته اخلاقی فیفا در خصوص دریافت ساعت‌های گرانقیمت توسط 28 عضو کمیته اجرایی فیفا در جریان جام‌جهانی برزیل.

بدنبال اهدای ساعت های لوکس کنفدراسیون فوتبال برزیل به اعضای کمیته اجرایی فیفا و یک مقام از هر یک از 32 تیم حاضر در جام جهانی 2014 فیفا خواستار بازگرداندن 65 ساعت اهدایی شد، با این حال رییس اتحادیه فوتبال اروپا قصد ندارد هدیه خود را بازگرداند. بازرسان کمیته اخلاقی فیفا ارزش این ساعت‌ها را در بازار 25 هزار فرانک سوئیس معادل 26 هزار و 600 دلار تعیین کردند.

فیفا اعلام کرد حدود 143 هزار دلار برای ساعت‌های لانگینس که به نمایندگان شرکت کنندگان در کنگره ماه ژوئن اختصاص داده شد، هزینه کرده است. در شصت و چهارمین کنگره فیفا این نهاد این ساعتها را بین تمام 750 نماینده شرکت کننده در این کنگره توزیع کرده است. بنا به گزارش فیفا این ساعت‌ها با قیمت اسمی 180 فرانک سوئیس خریداری شده بودند که مطابق با اصول اخلاقی فیفا بوده است. 

این سازمان اما پیشتر اعلام کرد جروم والکه دبیرکل فیفا می خواسته است دو ساعت هابلوت بین 28 عضو کمیته اجرایی توزیع کند که به علت نقض سیاستهای اخلاقی فیفا رد شد. با این حخال کمی بعد و در جریان نشست چهار ماه پیش تیم‌های شرکت کننده در جام‌جهانی برزیل، کنفدراسیون فوتبال این کشور بین 28 عضو کمیته اجرایی ، یک مقام هر یک از 32 تیم شرکت کننده در جام جهانی و اعضای کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی ساعتهای پارمیژیانی توزیع کرد. 

البته ساعت‌های گرانقیمت تنها موضوعی نیست که موجب استهزا پیام اخلاقی رئیس فیفا شده است. ماجرای دریافت رشوه برای اهدا میزبانی جام‌جهانی به قطر که اسناد و مدارک فراوانی هم در خصوص آن منتشر شده بخش دیگری از تناقض رفتاری و کلامی مدیر ارشد فیفا است.

 ماجرای رسیدگی به واریز مبالغ هنگفت به حساب فرزندان و وابستگان چند مدیر ارشد فیفا هنوز روی میز ماموران تحقیق فیفا قرار دارد و لکه ننگ فساد را از چهره این سازمان پاک نکرده است. چنانکه خیلی‌ها معتقدند باید میزبانی جام‌جهانی از قطر پس گرفته شود و البته امکان آن هم زیاد است.

بالاخره نزدیک بودن انتخابات ریاست فیفا موجب شده تا رئیس این سازمان بزرگ این روزها به شدت هدف انتقادات باشد. علاوه بر واکنش شدید کاربران اینترنتی پلاتینی که یکی از بزرگترین منتقدان سپ بلاتر رییس فیفا است هم امروز به اتفاقات رخ داده در این سازمان واکنش تندی نشان داده است.
منبع: تابناک
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز