۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳

بلندقامتان ایران ششم شدند

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در رقابت‌های قهرمانی جهان برابر روسیه مغلوب شد و عنوان ششم مسابقات را کسب کرد.
کد خبر : ۱۹۷۹۱۸
صراط: تیم ملی والیبال مردان ایران در آخرین دیدار خود از سری رقابت‌های قهرمانی جهان عصر امروز ساعت 16:10 در شهر غوچِ لهستان برای تعیین مقام‌های پنجم و ششم جهان به مصاف روسیه، پرافتخارترین تیم این مسابقات (با 6 طلا، سه نقره و سه برنز) رفت و با نتیجه 3 بر صفر ( 25 بر 19، 25 بر 21، 25 بر 18) مغلوب شد تا عنوان ششم این دوره از مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند.

روسیه که قهرمانی جام‌جهانی 2011، المپیک 2012 و لیگ جهانی 2013 را یدک می‌کشد در دوره گذشته پیکارهای قهرمانی جهان نیز به عنوان پنجم دست یافته و امسال اگرچه بازی‌هایش را پرقدرت آغاز کرد، اما آسیب دیدگی چند بازیکن کلیدی‌اش مانع شد تا به جمع چهار تیم برتر راه یابد. این تیم با بهبود یافتن مصدومانش آمده بود تا حداقل عنوان دوره گذشته خود را تکرار کند.

در مقابل، ایران نیز که رقابت‌های جهانی امسال را با صعود از گروه مرگ، تحسین برانگیز آغاز کرد و با ارائه بازی‌های بی‌نظیر شگفتی همگان را برانگیخت، در حالی برای کسب مقام پنجم جهان به میدان رفت که بازیکنانش از مصدومیت‌های نو و کهنه رنج می‌بردند.

ایران با تمام این شرایطِ طاقت‌فرسا خود را برای رویارویی با روسیه آماده کرد، تیمی که پیش از این موفق نشده در بازی‌های رسمی بر آن غلبه کند. یک بار در جام‌جهانی 2011، دو بار در لیگ جهانی 2013، یک بار در جام قهرمانان قاره‌ها 2013، یک بار در مرحله نهایی لیگ جهانی 2014 همۀ شکست‌های این سال‌های ایران در برابر روسیه بود. ایران نتوانست در بازی امروز هم مقابل روسیه پیروز شود تا طلسم شکست‌ناپذیری روس‌ها برابر ایران همچنان پابرجا بماند.

تیم ملی والیبال ایران نیز در این دوره از رقابت‌ها به عنوان یکی از نمایندگان قاره آسیا شرکت داشت و در سه دیدار دور مقدماتی (یک پیروزی و دو شکست) نتایج زیر را به دست آورد تا با کسب رتبه 19 مشترک به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد.

ایران صفر - مصر 3

ایران 3 - ژاپن یک

ایران 2 - ایتالیا 3
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۳۷ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
۱۰
۰
من از فدراسیون والیبال و از بچه ها تشکر میکنم. من فقط یک پیشنهادی که داشتم اینکه وقتی بچه ها ایتالیا و آمریکا را شکست دادند، بهتر بود که یک پاداشی کوچک بهشون تعلق میگرفت. بعد از اینکه دوباره با تلاش به جمع ۶ تیم پیوستیم، باید دوباره یک پاداشی کوچک بهشون تعلق میگرفت که باز هم نگرفت. در این برهه وقتی بازیکنان خسته بودند و مصدومیت داشتن و الان ۶ ماهه که از خانواده هاشون دور هستند، چقدر خوب بود که برای این بچه هایی که انرژی خالی کرده بودند، یک پاداش کوچکی در نظر گرفته میشد برای رسیدن به جمع ۴ تیم برتر دنیا و همچنین برای رسیدن به فینال. بچه ها وقتی به جمع ۴ برتر تیم دنیا در لیگ جهانی گذشته راه پیدا کردن، فقط ۳ هزار دلار جایزه گرفتن، که رقم ناچیزی گرفتن.
آخرین جایزه بزرگی که دریافت کردن، تیرماه سال ۹۲ بوده و تا به حال تنها پاداششون ۳ هزار دلار بوده. من فکر میکنم برای رسیدن به موفقیت باید این مسائل بررسی بشه. این مسابقات هر ۴ سال برگزار میشه و ما بهترین شانسمون رو در غیاب ایتالیا، آمریکا و روسیه در جمع ۴ تیم برتر، ما شانس قهرمانی داشتیم. ما با بهترین برنامه ها هم شاید نتونیم در دوره های بعدی این مسابقات داشته باشیم.



فرستادن چند تا پیام تبریک و چند تا پاداش کوچک ما رو شاید تا فینال یا قهرمانی این مسابقات میرسوند، اما اینطور نشد. چقدر خوب هست که این مسائل در روزنامه ها بررسی بشه تا در آینده چنین فرصتهایی رو از دست ندیم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=1392042300116