۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱

اما و اگرهای بازگشت احمدی‌نژاد

رئیس دولت‌های نهم و دهم که هر روز با اتهامات مربوط به فساد مهمان صفحه اول چند روزنامه است، امروز از زاویه احتمال بازگشت به قدرت مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۹۸۰۸۴
صراط: اعتماد در مطلبی با عنوان «اما و اگرهاي چگونگي بازگشت محمود احمدي نژاد به ميدان سياست» نوشته: كمي بيشتر از يك سال است كه احمدي نژاد و احمدي نژادي ها فرمان ماشين دولت را تحويل حسن روحاني و كابينه اعتدال داده اند اما از همان روزي كه رفته اند براي بازگشت شان برنامه دارند كارهاي تشكيلاتي شان را پيش مي برند، جلسات شان به طور منظم برگزار مي شود، مجتمع فرهنگي سياسي راه اندازي كرده اند و اين روزها هم مي گويند كه قصد راه اندازي راديوي اختصاصي دارند.
 
احمدي نژاد به عنوان رييس اين مجموعه هم كمتر سخن مي گويد و حتي در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام كه سهم او از نهادهاي حاكميتي است يك خط در ميان حضور پيدا مي كند. اصولگرايان معتقدند كه احمدي نژادي ها براي انتخابات مجلس برنامه دارند كه اين كارها را مي كنند. اگرچه اطرافيان رييس دولت سابق در پاسخ به اين ادعاها مي گويند كه فعلابرنامه يي ندارند.
 
در همين حال حسين كنعاني مقدم، فعال سياسي اصولگرا معتقد است كه فضاي سياسي براي بازگشت احمدي نژاد به قدرت و بازي سياسي مناسب نيست. كنعاني مقدم در گفت وگو با «اعتماد» مي گويد كه محمود احمدي نژاد براي بازگشت به سپهر سياسي، نياز به ترميم بدبيني هايي دارد كه در جامعه وجود دارد. به اعتقاد اين فعال سياسي اصولگرا احمدي نژاد و برخي از اطرافيان او اگر نتوانند پاسخي مناسب به پرسش ها و ابهام هايي كه درباره عملكردشان از سوي افكار عمومي و دستگاه قضايي وجود دارد، بدهند هرگز نمي توانند حرفي براي عرضه دوباره خود به افكار عمومي داشته باشند. كنعاني مقدم البته مي گويد كه احمدي نژاد مفروض بر اين شرايط تنها با كارت دعوت برخي از اصولگرايان براي مقابله با اصلاح طلبان و دولت اعتدال مي تواند به عرصه رقابت سياسي بازگردد كه اين هم يك رويكرد ابزاري خواهد بود.
 
كنعاني مقدم در پاسخ به اين پرسش كه كدام يك از گروه هاي اصولگرا حاضر خواهند بود دوباره با احمدي نژاد ائتلاف و همكاري كنند اظهار داشت: ممكن است بخشي از جريان اصولگرايي كه در دوران احمدي نژاد خودشان را وابسته به او كرده بودند براي رسيدن به قدرت در انتخابات آينده مجلس اقدام به چنين كاري كنند.
 
اين فعال سياسي اصولگرا همچنين در پاسخ به اين سوال كه مي پرسيد احمدي نژاد براي بازگشت به عرصه سياست با چه شخصيت ها و گروه هايي بايد رقابت كند؟چنين گفت: جبهه پايداري ممكن است بخواهند از احمدي نژاد در رقابت سياسي و در انتخابات آينده مجلس استفاده كنند.
 
وي در ادامه با بيان اينكه احمدي نژادي ها و جبهه پايداري در سطح كشور بعيد است با اقبال عمومي مواجه شوند، اظهار داشت: اگر دولت نتواند به شعارها و تعهدات خود عمل كند فضاي مناسب براي جنگ رواني مخالفان دولت و مخالفان اصلاحات از جمله گروه حامي محمود احمدي نژاد را ايجاد خواهد كرد كه كساني كه مخالف جريان سياسي دولت هستند عرصه را براي حرف ها و تبليغات خود باز ببينند و در اين فضا ممكن است احمدي نژاد وارد شود و از اين فضا بهره بگيرد.
 
كنعاني مقدم در بخش ديگري از اين گفت وگو در پاسخ به اين سوال كه فكر مي كنيد ادبيات محمود احمدي نژاد بتواند كمك كننده وي جهت جلب افكار عمومي باشد، تصريح كرد: ادبيات احمدي نژادمقبول جريان هاي اجتماعي- سياسي وحتي اصولگرايان نيست. به اعتقاد او اگر محمود احمدي نژاد بخواهد با همان ادبيات سابق و هميشگي وارد ميدان سياسي شود قطعا شكست خواهد خورد.
 
آرمان هم در بخشی از گزارش مفصل خود در باره فعالیت احمدی‌نژادی‌ها، در مطلبی با عنوان «راديو هما هم محل دارد!» نوشته: ديروز خبر رسيد طرفداران مشايي و احمدي‌نژاد مي‌خواهند راديو راه‌اندازي كنند. اما مكان اين راديو ديگر خيابان ميرزاي شيرزاي نيست؛ بلكه تصور مي‌شود در طبقه دوم يا سوم ساختماني قديمي است كه يكي از مسئولان هما در آنجا حضور دارد. محمد محمدي، مسئول كميسيون فرهنگي هما (هواداران محمود احمدي‌نژاد) به يكي از رسانه‌ها گفته است كه درحال حاضر ما در حال فراهم‌‌كردن مقدمات لازم براي ايجاد يك شبكه راديويي هستيم. مي‌خواهيم «راديو هما» را فعال ‌كنيم اما همه اينها منوط به اين است كه بودجه مشخصي داشته باشيم. خيلي از دوستان هستند كه مبالغ هنگفتي در ماه به ما كمك مي‌كنند. به‌هرحال كميسيون هم در حال رايزني درباره نوع پول‌هايي است كه به ما كمك مي‌شود.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز