۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷

چرا دانمارکی ها بیشتر احساس خوشبختی می کنند؟!

از چندین سال پیش تاکنون همواره مردم دانمارک به عنوان خوشبخت ترین مردم جهان معرفی شده اند و این کشور از سال 1973 تاکنون همواره براساس معیارهای اعلام شده از سوی کمیسیون اروپا، در صدر فهرست کشورهای جهان قرار داشته است.
کد خبر : ۱۹۸۲۴۶
صراط: مردم دانمارک در طول هفته فقط 33 ساعت کار می کنند و فقط چهار درصد از مردم این کشور 40 ساعت در هفته کار می کنند؛ این امر، باعث فراهم شدن وقت کافی برای توجه به خودشان و خانواده شان را فراهم می کند تا از زندگی در این کشور آرام، لذت ببرند.

سایت خبری "ایلاف" مدعی شد، در دانمارک هیچ تفاوتی میان راننده کامیون یا پزشک از نظر وجدان کاری و قانون وجود ندارد، و همه شهروندان این کشور خودشان را با یکدیگر برابر می دانند. به عبارت دیگر، هر فردی در این کشور، اطمینان دارد که فارغ از نوع کارش حقش محفوظ خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، میزان اعتماد در این کشور در اوج خود قرار دارد. به طوری که مردم این کشور اطمینان دارند که در حالی که زیر درختی در پارک خوابشان برده است، هیچ دزدی اقدام به سرقت دوچرخه پارک شده آنها نمی کند و هیچ آدم ربایی، کودک خردسالی را که در خودروی پدر و مادرش در خیابان تنها مانده است و آنها برای خرید به داخل پاساژی رفته اند نمی رباید.

علاوه بر این، مردم دانمارک خیلی خودشان را مقید به استفاده از مدرن ترین و جدیدترین تکنولوژی روز دنیا نمی نمایند، و این امر به خودی خود باعث آرامش می شود.
منبع: العالم