۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰

تحلیل روزنامه اصلاح‌طلب از ائتلاف دو آیت‌الله

کد خبر : ۱۹۸۲۶۷
صراط: روزنامه اعتماد در تحلیلی از احتمال ائتلاف آيت‌الله مصباح‌يزدي و آيت‌الله محمد يزدي نوشت : اين روزها عده‌يي در تلاشند تا ميان آيت‌الله مصباح‌يزدي و آيت‌الله محمد يزدي به نوعي وفاق ايجاد كنند. در مقابل عده‌يي نيز معتقدند جريان آيت‌الله مصباح هرگز نمي‌تواند با ديگر اصولگرايان بر سر يك ميز بنشيند و در نهايت يك ليست واحد براي انتخابات مجلس ارايه كند. منصوبين جامعتين در ميان گروه اول و باقي اصولگرايان در دسته دوم جاي مي‌گيرند.

اگر آيت‌الله مصباح و آيت‌الله يزدي به نظر مشترك برسند آنگاه اصلاح‌طلبان در انتخابات رقيبي جدي خواهند داشت و به‌طور حتم آنها نيز با مكانيزم‌هاي از پيش طراحي شده نظير شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات به اتحاد مي‌رسند.

در كنار اين مساله ائتلاف مصباح – يزدي مي‌تواند جريان حامي احمدي‌نژاد را حداقل تا مدت‌ها از عرصه رقابت دور كند اما اگر به هر دليلي اين دو به اجماع نرسند آنگاه نه تنها حاميان احمدي‌نژاد كه ساير اضلاع اصولگرايي نيز ساز خود را كوك خواهند كرد و ليست‌هاي متعددي به نام اصولگرايي منتشر خواهد شد كه با توجه به تجربيات گذشته احتمال موفقيتش در برابر اصلاح‌طلبان يكپارچه كاهش مي‌يابد.