۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰

کاخ سفید؛ از رسوایی جنسی تا امنیتی

ایندیپندنت ضمن اشاره به حساس و خطرناک بودن ماموریت سرویس مخفی آمریکا در حفاظت از رئیس جمهور آمریکا و خانواده وی به نقص امنیتی اخیر در محوطه کاخ سفید اشاره کرده و آن را نشانه‌ای از افول سرویس مخفی آمریکا ارزیابی کرده است.
کد خبر : ۱۹۸۳۴۹
صراط: ایندیپندنت در گزارشی ضمن اشاره به نقص امنیتی اخیر در کاخ سفید نوشت: وفادار بودن و رعایت جنبه‌های احتیاط به اندازه جرات و شجاعت پیش شرط مهمی برای ماموران سرویس مخفی آمریکا به شمار می رود. ولی نقص امنیتی روز جمعه در محوطه کاخ سفید نشان می دهد که ماموران سرویس مخفی آمریکا فاقد این ویژگی ها هستند.
 
بر اساس این گزارش روز جمعه مردی از حصار اطراف کاخ سفید عبور کرده و به سرعت به سوی اقامتگاه آن دویده است. این نقص امنیتی موجب افزایش انتقادات از عملکرد سرویس مخفی شده است.
 
رسوایی جنسی کارتاگنا را به یاد بیاورید زمانی که 13 عضو سرویس مخفی آمریکا در اوایل سال 2012 میلادی به شهر ساحلی کلمبیا اعزام شدند تا چند روز زودتر مقدمات لازم برای ورود اوباما برای شرکت در یک اجلاس منطقه ای را آماده کنند. رسوایی جنسی ماموران سرویس مخفی آمریکا در یک باشگاه شبانه موجب شد تا تنها 3 نفر از آنها پس از تحقیقات داخلی به سر کار خود بازگردند.
 
در ماه مارس امسال نیز 3 مامور سرویس مخفی آمریکا به اتهام شرابخواری از هلند به آمریکا بازگردانده شدند. فردی که روز جمعه به صورت غیر قانونی وارد محوطه کاخ سفید شده عمر گونزالز 42 ساله یک سرباز سابق ارتش آمریکا است و احتمالا امروز صبح در دادگاه شهر واشنگتن حاضر خواهد شد.
 
بنا به گفته وکیل مدافع گونزالز، وی این اقدام را انجام داده است چرا که نگران وضعیت آب و هوا در کشور بوده و به همین دلیل لازم بوده تا با رئیس جمهور تماس بگیرد تا حرفش را به گوش مردم برساند.
 
سرویس مخفی آمریکا اعلام کرده است که هیچ کسی به سوی گونزالز شلیک نکرده است چرا که وی مسلح نبوده است. ولی بعدا مشخص شد که گونزالز یک چاقوی کوچک جیبی با تیغه های دندانه دار در اختیار داشته است.
 
در فاصله 24 ساعت از حادثه ورود غیر قانونی گونزالز به محوطه کاخ سفید یک مرد دیگر که قصد ورود غیر قانونی به کاخ سفید را با خودرو داشت توسط ماموران حفاظتی بازداشت شد. آسوشیتدپرس به نقل از سخنگوی سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد که مردی که ابتدا به صورت پیاده در یکی از ورودی های کاخ سفید مشاهده شده سپس قصد داشته با خودرو از ورودی دیگر کاخ سفید به صورت غیر قانونی وارد شود و حاضر به ترک آن نشده و در نهایت توسط ماموران سرویس مخفی بازداشت شده است.
 
وقوع این دو حادثه موجب شده تا سرویس مخفی آمریکا تدابیر امنیتی در اطراف کاخ سفید را به شدت افزایش دهد. سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد که جولیا پیرسون مدیر سرویس مخفی آمریکا دستور افزایش گشت زنی های ماموران و امکانات نظارتی در اطراف کاخ سفید را صادر کرده است.
 
فرانک بنتای سخنگوی کاخ سفید نیز تاکید کرد که آقای اوباما به سرویس مخفی اعتماد کامل دارد و از زنان و مردانی که هر روز از وی حفاظت می کنند سپاسگزار است.
منبع: تسنیم